۲۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۳۶

امام جمعه شاهرود:

اخلاق انتخاباتی رکن اصلی رقابت/ طرفداران مراقب باشند

اخلاق انتخاباتی رکن اصلی رقابت/ طرفداران مراقب باشند

شاهرود- امام جمعه شاهرود با اشاره به آغاز تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا، گفت: اخلاق انتخاباتی رکن اصلی رقابت‌ها و دلگرم کننده مردم برای مشارکت است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود به میزبانی مصلای پیامبر اعظم (ص) با بیان اینکه تبلیغات انتخابات فرصت خوبی برای ارائه برنامه نامزدها است، تاکید کرد: رعایت اخلاق انتخاباتی یک رکن اصلی و اساسی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه طرفداران نامزدهای انتخاباتی باید مراقب باشند تا اخلاق انتخاباتی زیر سوال نرود، افزود: ارائه برنامه و عدم تخریب دیگران مردم را نیز دلگرم خواهد کرد و همچنین به شناخت بیشتر نامزدها کمک می‌کند.

امام جمعه شاهرود خواستار توجه بیشتر ستادهای انتخاباتی به اخلاق انتخاباتی شد و گفت: اگر کسی در دوران تبلیغات به تهمت و تخریب دیگران بپردازد دچار بی‌اخلاقی شده و این زیبنده انتخابات در ایران اسلامی نیست.

امینی با اشاره به اینکه انتخابات کشور ما با دیگر کشورها فرق دارد و تفاوت آن نیز در همین رعایت اخلاق است، گفت: راهبرد دشمن مشارکت حداقلی مردم است و راهکار ما باید مشارکت حداکثری باشد لذا امروز در کنار رعایت اخلاق باید به مشارکت حداکثری مردم نیز توجه کرد.

وی با انتقاد از کسانی که در خط انقلاب بودند اما امروز در زمره افراد مخالف مشارکت حداکثری هستند، گفت: امروز واضح است که باید یکی دیگر از راهبردهای دشمن را تسری ضعف برخی از مسئولان به اصل نظام دانست و در نتیجه می‌بایست بیش از هر زمان هوشیار باشیم.

امام جمعه شاهرود با اشاره به ضرورت شناخت حربه‌های دشمنان برای خنثی سازی آنان، گفت: دشمن در صدد ناامن جلوه دادن کشور به ویژه در روز انتخابات است و لذا باید مراقب بود تا چنین مسائلی در مشارکت مردم تأثیری نگذارد.

کد خبر 5232156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha