۲۴ خرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۳۶

سید ابراهیم رئیسی:

گردشگری سلامت در خوزستان توسعه می‌یابد/ نفت به وظایفش عمل نمی‌کند

گردشگری سلامت در خوزستان توسعه می‌یابد/ نفت به وظایفش عمل نمی‌کند

اهواز - نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: با ایجاد بسترهای لازم برای حضور بیماران عراقی می‌توان گردشگری سلامت در استان خوزستان را توسعه داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در گفتگو با مردم خوزستان با اشاره به اینکه خوزستان علاوه بر نفت و گاز دارای منابع غنی، آب سرشار و زمین‌های حاصلخیز و ارزشمند است، بیان کرد: این سوال مطرح است که چرا با این همه ذخایر استان با مشکلاتی همچون فقر، نبودن فاضلاب، آب شرب و طرح‌های شهری روبرو می‌باشد.

وی گفت: استان خوزستان سرزمین دفاع از انقلاب و ارزش هاست که مردم آن شهدای گرانقدری را تقدیم کرده‌اند و با این سرمایه‌های بزرگ وضعیت فعلی استان غیر قابل تحمل است و با پیگیری و همت و خروش جوانان خوزستانی می‌توان این وضعیت را تغییر داد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: وزارت نفت و شرکت نفت که در بخش بزرگی از استان خوزستان مشغول فعالیت هستند چرا به وظایف خود عمل نمی‌کنند و حق آلایندگی و درآمد حاصل از فروش نفت را پرداخت نمی‌کنند.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه در استان خوزستان کمبود منابع آبی وجود ندارد و باید مدیریت درستی از آن شود، ادامه داد: باید پسماندهای صنعتی برای حفظ محیط زیست در استان تصفیه شود که موجب خسارت به طبیعت و آب‌های زیرزمینی نشود.

وی بر ضرورت پیگیری و اجرای طرح فاضلاب اهواز و استان تاکید و بیان کرد: با عنایت مقام معظم رهبری اعتباری از صندوق توسعه ملی برای طرح فاضلاب اختصاص یافت و این طرح باید سال‌های قبل اجرا می‌شد، ولی تازه شروع شده است و تلاش می‌کنیم این مشکل را حل کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، احیای تالاب‌ها، حل مشکل ریزگردها، توسعه کارخانجات تبدیلی، چابک سازی شرکت ملی حفاری و ایجاد مزرعه‌های انرژی خورشیدی را از جمله برنامه‌های خود در استان بیان کرد و گفت: خوزستان دارای زمین‌های حاصلخیز می‌باشد و قطب کشاورزی کشور است و می‌تواند با صادرات محصولات کشاورزی به عراق و کشورهای دیگر ارزش افزوده زیادی ایجاد کند.

حجت الاسلام رئیسی گفت: استان خوزستان در همسایگی کشور عراق قرار دارد و با توسعه ریلی ضمن افزایش صادرات محصولات، زمینه حضور زائران عزیز در عتبات عالیات را فراهم کرد.

وی، تقویت ناوگان دریایی، صنعت صید و صیادی و گردشگری و دیپلماسی اقتصادی را از دیگر برنامه‌های خود در خوزستان اعلام کرد و افزود: در خوزستان می‌توان سه نوع گردشگری دفاع مقدس، ورزشی و سلامت فعال کرد و خوزستان سرزمین دفاع مقدس است و جوانان زیادی برای راهیان نور در استان حضور می‌یابند و از این ظرفیت باید استفاده کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: با تقویت زیر ساخت‌های پزشکی می‌توان زمینه حضور بیماران عراقی و کشورهای دیگر در استان را برای درمان فراهم و گردشگری سلامت را توسعه داد.

کد خبر 5234952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha