۲۷ خرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۲۲

با تصویب شورای حفاظت منابع آب؛

عملیات نجات ۱۰۰ هکتار باغ زراعی در جغتای کلید خورد

عملیات نجات ۱۰۰ هکتار باغ زراعی در جغتای کلید خورد

مشهد ـ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: یک حلقه چاه برای تأمین نیاز باغات منطقه کمایستان حفر می‌شود که تا پایان برداشت محصول مشکلی برای تأمین آب وجود نداشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی محبی‌فر در جلسه شورای حفاظت منابع آب جغتای، به مشکل تأمین آب ۱۰۰ هکتار از باغات زراعی کشاورزان کمایستان اشاره و اظهار کرد: ناتمام ماندن خط انتقال آب از سد کمایستان به این باغات سبب بروز این مشکل شده است.

وی با بیان این‌که مشکلات باغات زراعی کمایستان در دو سطح اضطرار و راهبردی باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: در حال حاضر و با وجود بروز مشکل تأمین آب، وضعیت این باغات در سطح اضطرار قرار دارد.

جعفر جوادی مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این جلسه با بیان این‌که شرکت‌های سهامی زراعی از اقسام نظام‌های بهره‌برداری از آب و خاک هستند، گفت: سیستم آبیاری قطره‌ای در سطح قابل توجهی در باغات زراعی جغتای اجرا شده که اگر این طرح با شکست مواجه شود بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان خسارت به بار می‌آورد.

وی با اشاره به مشکل تأمین آب باغات انگور و آلبالوی جغتای، اضافه کرد: در حال حاضر حدود ۳ میلیارد تومان محصول انگور در خطر نابودی قرار دارد.

محمد علایی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، دشت جوین را یکی از ظرفیت‌های بزرگ تأمین آب منطقه برشمرد و بیان کرد: روش علمی و پیشرفته‌ای در باغات زیر پای سد کمایستان اجرا شده که باید مانع از بین رفتن آن شویم.

وی با بیان این‌که یک حلقه چاه برای تأمین نیاز باغات این منطقه حفر می‌شود، یادآور شد: به گونه‌ای از آب چاه بهره‌برداری کنید که بالاترین ثمره را داشته و تا پایان برداشت محصول، مشکلی برای تأمین آب وجود نداشته باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی اضافه کرد: مطالعات اجرای ۳ کیلومتر خط انتقال آب به این منطقه و فرایند تأمین اعتبار آن آغاز می‌شود.

کد خبر 5237266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha