۷ تیر ۱۴۰۰، ۲۲:۴۳

استاندار لرستان مطرح کرد؛

توزیع ۶۴۴ میلیارد اعتبارات هزینه‌ای بین دستگاه‌های اجرایی لرستان

توزیع ۶۴۴ میلیارد اعتبارات هزینه‌ای بین دستگاه‌های اجرایی لرستان

خرم‌آباد- استاندار لرستان از توزیع ۶۴۴ میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای در بین دستگاه‌های اجرایی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید موسی خادمی امروز دوشنبه در حاشیه جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان گفت: جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با بررسی ۴ دستور کار مهم در زمینه عملکرد کارگروه زیربنایی، عملکرد کارگروه اجتماعی، اعتبارات هزینه‌ای و تملک سرمایه‌ای و سایر موارد پیگیری شد.

آغاز اقدامات اجرایی پروژه‌های ۱۴۰۰ تا اواخر تیرماه

وی اظهار داشت: در جلسه امروز بررسی توزیع اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای بین دستگاه‌های اجرایی استان به عنوان یکی از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده، بررسی شد.

استاندار لرستان تصریح کرد: در بحث اعتبارات هزینه‌ای رقمی بالغ بر ۶۴۴ میلیارد تومان و در زمینه اعتبارات عمرانی بیش از ۲,۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار در فصول مختلف بین دستگاه‌های اجرایی استان توزیع شده است.

خادمی افزود: در راستای پوشش کامل استان، مدل توزیع شهرستانی و بین بخشی در زمینه اختصاص اعتبارات در دستور کار قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: طی روزهای آتی کمیته‌های برنامه ریزی شهرستان‌ها تشکیل، موافقت نامه‌ها مبادله و تا اواخر تیرماه جاری اقدامات اجرایی پروژه‌های سال ۱۴۰۰ در استان آغاز خواهد شد.

سند آمایش بازنگری شود

استاندار لرستان با بیان اینکه لازم است سند آمایش تهیه شده سال ۹۲ مجدداً بازنگری و جزئیات اجرایی آن عملیاتی شود، گفت: ظرفیت‌های استان نباید در حد شناسایی باقی بمانند و دستگاه‌های اجرایی با ارائه راهکارها و برنامه ریزی نسبت به فعال کردن این ظرفیت‌ها اقدام کنند.

خادمی یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی استان با بهره گیری از برنامه آمایش استان و مشخص کردن کاربری ظرفیت‌ها نسبت به ارائه برنامه کاری در شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان اقدامات لازم را عملیاتی کنند.

وی با اشاره به اینکه مطرح کردن ظرفیت‌ها صرفاً مشکلی از استان حل نمی‌کند، بلکه باید با کار میدانی شرایط برای عملیاتی کردن این ظرفیت‌ها و پیشبرد سند آمایش فراهم آید، عنوان کرد: در رابطه با اجرای پروژه‌ها باید در نظر داشت که این پروژه چه تأثیری بر آینده منطقه می‌گذارد و به موازات اجرای این طرح چه طرح‌های دیگری لازم است عملیاتی شود.

کد خبر 5246449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha