۱۱ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۵۶

اصفهان و سمرقند بعد از ۶۰۰ سال تفاهم‌نامه خواهرخواندگی امضا کردند

اصفهان و سمرقند بعد از ۶۰۰ سال تفاهم‌نامه خواهرخواندگی امضا کردند

اصفهان - تفاهم نامه خواهرخواندگی بین دو شهر اصفهان و سمرقند بعد از دوری ۶۰۰ ساله امضا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، قدرت الله نوروزی دقایقی قبل در آئین امضای تفاهم نامه خواهر خواندگی اصفهان و سمرقند در خصوص ارتباط دیرینه این دو شهر با یکدیگر اظهار داشت: باعث شادی است اصفهان امروز ۱۳ خواهرخوانده دارد و امروز سمرقند نیز به جرگه شهرهای خواهر خوانده اصفهان می‌پیوندد و شهر حیدرآباد هند و پورتو پرتغال نیست از جمله دیگر شهرها هستند که به جمع خواهرخوانده‌های اصفهان خواهند پیوست.

وی افزود: از امروز که این تفاهم نامه بین شهرداری‌ها امضا می‌شود دو شهر به عنوان شهرهای کهن در محورهای فرهنگی و گردشگری فعالیت خواهند داشت که برای این دو شهر بسیار ارزشمند است.

شهردار اصفهان با اشاره به عضویت سمرقند و اصفهان در شهرهای اکو تصریح کرد: این تفاهم نامه پلی بین شهرهای اکو است که موفقیت بزرگی محسوب می‌شود. این تفاهم نامه فقط بین دو شهرداری نیست بلکه به واسطه آن سازمان‌ها و نهادهای علمی هر دو شهر می‌توانند با یک دیگر تعامل کنند.

وی با بیان اینکه اصفهان و سمرقند از جمله شرهای تاریخی مهم دنیا هستند، تاکید کرد: به دلیل اینکه هر دو شهر در زمینه دیپلماسی شهری دارای قدرت هستند و این فرصتی برای شهروندان این دو شهر و کشور است که بتواند تعامل و تفاهم بین شهروندان را بهبود ببخشد.

نوروزی خاطر نشان کرد: اصفهان در مهرماه سال جاری میزبان سی و چهارمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان را است و از این طریق از شما دعوت می‌کنیم در این جشنواره شرکت کنند تا امسال این جشنواره با حضور هنردوستان شما بهتر و قوی‌تر شود. امید است این تفاهم نامه و جشنواره فیلم کودک و نوجوان سرآغاز همکاری بیشتر دو شهر باشد.

تفاهم نامه خواهرخواندگی توسعه دهنده روابط ایران و ازبکستان

همچنین شهردار سمرقند این آئین مجازی اظهار داشت: این تفاهم نامه برای برقراری روابط دوستانه و خواهرخواندگی بین دو شهر دوست، برادر و قدیمی مهم خواهد بود.

وی تاکید کرد: همکاری و دوستی بین این دو شهر هم دین و دارای جوامع مشترک باعث توسعه روابط بین‌الملل دو کشور خواهد شد.

بابر میرزا آبلاقل اف افزود: خیلی خوشحالم بعد از ۶۰۰ سال دوستی بین این دو کشور برقرار شده و امید است این تفاهم نامه باعث شد روابط خوبی بیش از پیش بین دو کشور ایجاد شود.

کد خبر 5248925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha