۲۰ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۳۶

رئیس اداره پذیرش حوزه های علمیه خواهران مطرح کرد؛

ثبت نام ۱۹ هزار نفر داوطلب خواهر در حوزه‌های علمیه خواهران

ثبت نام ۱۹ هزار نفر داوطلب خواهر در حوزه‌های علمیه خواهران

قم- رئیس اداره پذیرش حوزه های علمیه خواهران گفت: با پایان یافتن مهلت ثبت نام در حوزه های علمیه خواهران، حدود ۱۹ هزار نفر برای تحصیل در حوزه نام نویسی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، زهره تمیزکار از پایان یافتن مهلت ثبت نام در حوزه‌های علمیه خواهران جهت تحصیل در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: در این دوره شاهد استقبال خوب خواهران بودیم.

رئیس اداره پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه در سال جدید تحصیلی، قریب به ۱۹ هزار نفر در سطوح ۲ تا ۴ حوزه‌های علمیه خواهران ثبت نام کردند، افزود: ۱۴ هزار نفر از ثبت نام کنندگان متقاضی تحصیل در مقطع عمومی (سطح ۲) هستند و در مقاطع عالی و تخصصی سطح ۳ و ۴ نیز به ترتیب ۴۰۹۴ و ۷۶۰ نفر نام نویسی کرده‌اند.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ تعداد ۴۱۹ مدرسه علمیه در مقطع عمومی (سطح ۲ کارشناسی) ویژه دارندگان مدرک دیپلم و بالاتر با ظرفیت بیش از ۱۰۰۰۰ نفر و دارندگان مدرک اتمام پایه هشتم با ظرفیت ۲۰۰۰ نفر پذیرش دارند و شیوه تحصیل در مقطع عمومی صرفاً به صورت حضوری است.

تمیزکار با اشاره به اینکه پذیرفته شدگان در مقطع سطح ۳ بعد از قبولی در آزمون و مصاحبه در ۶۹ مؤسسه آموزش عالی و در دوره‌های حضوری، نیمه حضوری و غیرحضوری پذیرفته می‌شوند، گفت: میزان پذیرش در این سطح ۲۵۰۰ نفر خواهد بود.

رئیس اداره پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: پذیرفته شدگان در سطح ۳ در ۱۲ رشته «تفسیر و علوم قرآنی»، «فقه و اصول»، «فلسفه اسلامی»، «کلام اسلامی»، «تاریخ اسلام»، «مطالعات اسلامی زنان»، «مدرسی ادبیات عربی»، «اخلاق و تربیت اسلامی»، «کلام با گرایش امامت»، «کلام با گرایش مهدویت»، «مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی» و «تربیت دینی کودک و نوجوان» به تحصیل خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه در مقطع تخصصی سطح ۴( دکتری) نیز افراد بعد از قبولی در آزمون و مصاحبه در ۱۸ مؤسسه آموزش عالی ۱۱ استان کشور پذیرش خواهند شد، ظرفیت پذیرش در این مقطع را ۳۵۷ نفر اعلام کرد که در ۵ رشته «تفسیر تطبیقی»، «فقه خانواده»، «حکمت متعالیه»، «کلام اسلامی» و «علوم و معارف قرآنی» به صورت حضوری مشغول به تحصیل خواهند شد.

تمیزکار در پایان با بیان اینکه آزمون سطح ۳ و ۴ حوزه‌های علمیه خواهران جمعه چهارم تیرماه ۱۴۰۰ برگزار شد، افزود: آزمون مقطع عمومی ویژه دارندگان مدرک دیپلم و بالاتر نیز ساعت ۹ روز جمعه ۲۵ تیرماه سال جاری به صورت برخط برگزار خواهد شد.

کد خبر 5255295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha