۲۸ تیر ۱۴۰۰، ۱۸:۴۲

فرماندار گرگان خبرداد

وجود ۴۰۰۰ حلقه چاه فاقد مجوز در گرگان/بارش ها ۳۰ درصد کاهش یافت

وجود ۴۰۰۰ حلقه چاه فاقد مجوز در گرگان/بارش ها ۳۰ درصد کاهش یافت

گرگان- فرماندار گرگان گفت: در حال حاضر ٩ هزار و ٩٩۵ حلقه چاه در گرگان وجود دارد که پنج هزار و ۴۵٠ حلقه، مجوز و پروانه بهره‌برداری دارند و مابقی تعیین تکلیف  نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حمیدی بعدازظهر دوشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اظهارکرد: میزان بارش ها در شهرستان گرگان از ابتدای فروردین تا اواسط تیرماه نسبت به سال قبل ٣٣ درصد و در مقایسه با دوره بلندمدت کاهش ٣٠ درصد کاهش داشته است.

فرماندار گرگان افزود: آورد رودخانه ها هم نسبت به سال گذشته کاهش ۵٣ درصدی را تجربه کرده و آبخوان های کم عمق هم نسبت به دوره مشابه در سال گذشته حدود ٢٠٠ میلیون مترمکعب کاهشی بوده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ٩ هزار و ٩٩۵ حلقه چاه در شهرستان وجود دارد که پنج هزار و ۴۵٠ حلقه، مجوز و پروانه بهره‌برداری دارند و مابقی تعیین تکلیف نشده است.

حمیدی گفت: به دلیل مشکلات آبی و کمبود های ناشی از آن، لزوم تعیین تکلیف هر چه سریع تر چاه های غیرمجاز باید در دستور کار شرکت آب منطقه ای قرار گیرد.

فرماندار گرگان اضافه کرد: از مردم هم انتظار می رود در شرایط کنونی و با توجه به کاهش بارندگی و معضل خشکسالی، از حفر چاه های غیرمجاز خودداری کرده در غیر این صورت در صورت شناسایی با دستور مقامات قضایی پلمب خواهند شد.

کد خبر 5261832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha