۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۲۰

الکساندر لاورنتیف:

مردم سوریه تاوان حمایت از یک دولت مشروع را می دهند

مردم سوریه تاوان حمایت از یک دولت مشروع را می دهند

فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه، تحریم‌ها علیه دمشق و مردم این کشور را به دلیل حمایت از دولت مشروع این کشور عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «الکساندر لاورنتیف» فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه در مراسمی با عنوان پیگیری بازگشت آوارگان سوری که با حضور تعدادی از رؤسای هیئت‌های سیاسی و دیپلماتیک در سوریه برگزار شد، گفت: تحریم‌های همگانی علیه مردم سوریه باید پایان یابد؛ چون این تحریم‌ها تنها به این خاطر بر مردم سوریه اعمال شده که آن‌ها یک دولت مشروع را تأیید کردند.

فرستاده پوتین به سوریه همچنین با انتقاد از رویکرد کشورهای غربی در برابر سوریه خواستار لغو تحریم‌ها علیه دولت و مردم این کشور شد.

پیشتر نیز، میخائیل میزنتسیف رئیس مرکز هماهنگی امور بازگشت آوارگان روسی و سوری اعلام کرده بود که روسیه بیش از یک میلیارد دلار برای بازسازی شبکه‌های برق، صنعت و دیگر اهداف انسانی در سوریه اختصاص داده است.

این مقام روسی گفته بود که وزارتخانه‌های روسیه پروژه‌های مختلفی را در حوزه‌های آموزش و پزشکی، سرمایه گذاری منابع طبیعی، ساخت مسکن، تجارت، اقتصاد و همکاری‌های علمی-فنی کلید زده است.

کد خبر 5265634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha