۹ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۵۱

معاون دانشگاه علوم پزشکی بابل:

روند ابتلا به کرونا در بابل افزایشی است

 روند ابتلا به کرونا در بابل افزایشی است

بابل- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل روند ابتلا و بستری بیماران مبتلا به کرونا را در شهرستان افزایشی و نگران کننده دانست.

مصطفی جوانیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه روند ابتلای به بیماری کرونا و بستری رو به افزایش است، گفت: روزهای سختی برای مردم و پرسنل بهداشتی و درمانی را شاهد هستیم.

وی با تاکید برپرهیز از حضور در دورهمی ها و تجمعات اظهار داشت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان و بابل پایین است و باید بدانیم ابتلای به بیماری شرایط را سخت خواهد کرد از این رو سختی استفاده از ماسک را تحمل کنیم.

وی با عنوان اینکه استفاده درست از ماسک الزامی است، گفت: توجه به پروتکل‌های بهداشتی سبب می‌شود تا از شرایط کنونی رها شویم.

جوانیان با اشاره به تعطیلی‌های گذشته و جشن‌های مختلف عروسی و غیره در استان، آن را تشدید کننده شرایط موجود برشمرد و گفت: کرونا را باید جدی گرفت زیرا سوش دلتا سرایت پذیری بسیار بالایی دارد.

معاون بهداشتی علوم پزشکی بابل با بیان اینکه سرایت پذیری دلتا در حد سرخک و آبله مرغان است، گفت: در برخی موارد شاهد ابتلای به بیماری پس از تزریق واکسن بودیم و واکسن گریزی از مشخصه‌های این ویروس است.

کد خبر 5269347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha