۹ مرداد ۱۳۸۶، ۱۸:۳۵

روند خروج نیروهای دانمارکی از عراق آغاز شد

روند خروج نیروهای دانمارکی از عراق آغاز شد

نیروهای دانمارکی در چارچوب آماده شدن برای خروج از عراق مسئولیت های خود را امروز سه شنبه به طور رسمی به عراقی ها و انگلیسی ها تحویل می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، فرماندهی ارتش دانمارک اعلام کرد : دانمارک که خود را برای خروج از عراق آماده می کند، مسئولیت های خود را امروز سه شنبه به طور رسمی به عراقی ها و انگلیسی ها تحویل خواهد داد.

کیم گرین برگر سخنگوی ارتش دانمارک به خبرگزاری فرانسه گفت : تحویل رسمی (مسئولیت ها) درعراق به انگلیسی ها و عراقی ها امروز در جریان مراسم کوچکی در شهر بصره در جنوب عراق صورت خواهد گرفت.

ارتش دانمارک از سال 2003 میلادی 460 نیروی خود را تحت فرماندهی انگلیس در جنوب عراق مستقر دارد و کپنهاگ ماه فوریه اعلام کرد که نیروهای خود را درماه اوت از عراق خارج می کند.

ستاد مشترک ارتش دانمارک در بیانیه ای اعلام کرد: دو سوم نیروهای دانمارک پایگاه خود در عراق را ترک کرده اند وهم اکنون انتقال تجهیزات نظامی به کویت در جریان است.

ارتش دانمارک در عین حال به خاطر مسائل امنیتی از اعلام تاریخ دقیق خروج نهایی نظامیان این کشور از عراق خودداری کرد و سخنگوی ارتش گفت: همه سربازان در طول دو یا سه هفته آینده عراق را ترک و به دانمارک باز خواهند گشت.

برپایه این گزارش، خروج این نیروها به معنای خروج کامل دانمارک از عراق به شمار نمی رود. دانمارک اخیرا یک یگان متشکل از چهار بالگرد و 50 نیرو را به عراق اعزام داشت که عملیات نظارت را برای کمک به نیروهای عراقی و انگلیسی در پنج ماه آینده به عهده خواهند داشت.

این مشارکت را نخست وزیر دانمارک در همان زمان اعلام قصد این کشور برای خروج از عراق اعلام داشت.

کد خبر 527278

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha