۱۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۵۴

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود:

جنگل ابر شاهرود به‌صورت کامل تحویل محیط‌زیست شد

جنگل ابر شاهرود به‌صورت کامل تحویل محیط‌زیست شد

شاهرود- رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه جنگل ابر شاهرود به‌صورت کامل تحویل محیط‌زیست شد، گفت: ازاین‌پس متولی اصلی جنگل ابر اعم از حریق، پروانه چرای دام و غیره، محیط‌زیست است.

محمدرضا کشاورزیان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه دو سال از ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی و منطقه ابر شاهرود می‌گذرد، ابراز داشت: علاوه بر این چند سال قبل جنگل ابر به منطقه حفاظت‌شده ارتقا یافت و از آن زمان محیط‌زیست متولی آن شد.

وی ضمن بیان اینکه طی این سال‌ها منابع طبیعی دوشادوش محیط‌زیست به حراست و حفاظت از این منطقه کمک کرده است، افزود: پس از دو سال این منطقه امروز به‌طور کامل به اداره محیط‌زیست شاهرود تحویل داده‌شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه مسئولیت حفظ و نگهداری جنگل ابر بر عهده محیط‌زیست خواهد بود، ابراز داشت: ازاین‌پس مواردی نظیر تقاضای چرای دام، سامانه‌های عرفی و انجام عملیات اطفای حریق از طریق محیط‌زیست انجام می‌شود.

کشاورزیان تأکید کرد: منابع طبیعی شاهرود در کنار اداره محیط قرار دارد و در صورت بروز هرگونه بحران یا مشکل در حوزه جنگل ابر به حفظ و حراست این جنگل‌های باستانی کمک خواهد کرد و در اطفای حریق نیروها و تجهیزات خود را برای حفظ عرصه‌ها به کار خواهد بست.

کد خبر 5273867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha