۱۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۰۲

طبق اعلام منابع افغان؛

درگیری‌های شدید میان نیروهای دولت افغانستان با طالبان ادامه دارد

درگیری‌های شدید میان نیروهای دولت افغانستان با طالبان ادامه دارد

مقامات افغانستان از ادامه درگیری های شدید میان نیروهای دولت این کشور با طالبان در مراکز ولایات هلمند، هرات و جوزجان خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، درگیری‌ها میان نیروهای دولتی و گروه طالبان در مراکز ۳ ولایت هلمند در جنوب، هرات در غرب و جوزجان در شمال افغانستان ادامه دارد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، عطاءالله افغان عضو شورای ولایتی هلمند در گفتگو با خبرنگاران از ادامه درگیری میان نیروهای دولتی و طالبان در چندین نقطه مرکزی این ولایت خبر داد.

از سوی دیگر ژنرال سامی سادات فرمانده لشکر ۲۱۵ میوند خواستار خروج فوری غیرنظامیان از شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند شده است.

دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) نیز دیروز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۰ غیرنظامی افغان در درگیری‌های ولایت هلمند جان باخته‌اند.

براساس این گزارش، در بازه زمانی مذکور ۱۱۸ غیرنظامی نیز مجروح شده و چنانچه طرفین از امنیت غیرنظامیان محافظت نکنند، ممکن است فاجعه‌ای بزرگ رخ دهد.

مقامات محلی هرات نیز از ادامه درگیری‌ها بین طالبان و ارتش افغانستان در اطراف فرودگاه بین المللی هرات خبر داده‌اند.

عبدالصابر خانی فرماندار هرات اعلام کرد که تا پاکسازی کامل منطقه از طالبان به مبارزه با این گروه ادامه خواهند داد.

همچنین لشکر ۲۰۹ شاهین ارتش افغانستان که در شمال این کشور مستقر است، با انتشار بیانیه ای از حمله هوایی به طالبان پس از حمله این گروه به شهر شبرغان مرکز ولایت جوزجان خبر داد.

در این بیانیه اعلام شده است که تاکنون ۵۷ نظامی طالبان کشته و شمار زیادی نیز زخمی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، واشنگتن در روزهای اخیر در تلاش است تا در راستای تبرئه نقش آفرینی های خود در افزایش تنش ها در افغانستان پس از ۲ دهه اشغالگری نیروهای خارجی به سرکردگی تروریست های آمریکایی به انجام برخی اقدامات روی آورد.

پس از پایان ادعایی اشغالگران امریکایی در افغانستان، اوضاع امنیتی این کشور دائماً رو به وخامت در حرکت است به گونه ای که تحلیل گران در خصوص سوء استفاده واشنگتن از این وضعیت در افغانستان هشدار داده اند.

کد خبر 5273950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
      0 1
      باید با چنگو دندان از شهر هرات شهر باستانی یه خراسان قدیم دفاع کرد چون تاریخه خراسان است
    • حميرا IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
      0 1
      متاسفانه سياست امريكا در طول تاريخ مرتب تكرار ميشه در تمام كشورهاى دنيا سياست رژيم چنج كه با اشوب در هر كشورى اغاز ميشه و بعد با تجاوز نظامى امريكا و كشتار و ويرانى ادامه داره و در نهايت با ورود گروهاى تروريست كه از زندانيان اموزش ديده عرب يا اسراييلى و امريكايى ادامه پيدا ميكنه و به اوج ميرسه