۱۹ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۲۴

دادستان نظامی پایتخت مطرح کرد؛

ایجاد ناامنی برای مجرمان با رسیدگی دقیق دستگاه قضایی

ایجاد ناامنی برای مجرمان با رسیدگی دقیق دستگاه قضایی

دادستان نظامی پایتخت گفت: مرجع قضایی باید با رسیدگی های دقیق و قانونی محیط را برای مجرمان ناامن کرده و برخوردهای قانونی را در این خصوص افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر؛ ناصر سراج، دادستان نظامی پایتخت در بازدید از مجتمع قضائی سازمان قضائی نیروهای مسلح در جمع کارکنان و قضات این مجتمع گفت: در مواجهه با متهمان و سایر اصحاب پرونده، رعایت چهارچوب‌های اخلاقی و حفظ کرامت انسانی ضروری است چون در جامعه دینی، رسیدگی قضائی توأم با ساز و کارهای اخلاقی و تربیتی است.

وی افزود: نتیجه این رفتارها موجبات رضایتمندی شهروندان را به نظام دینی و قوه قضائیه فراهم می‌کند.

سراج، جمع آوری دلایل و مستندات احراز عناوین اتهامی قبل از بازداشت متهمان را مورد تأکید قرار داد و گفت: نبایستی دلایل پس از بازداشت متهمان جمع آوری شود.

دادستان نظامی تهران با اشاره به تأکید رئیس قوه قضائیه در خصوص کاهش صدور قرارهای بازداشت موقت گفت: صدور قرار بازداشت موقت با نظر مقام قضائی و در چهارچوب قانون و بنا به ضرورت صورت پذیرد نه به اقتضائات و اصرار ضابطان.

دادستان نظامی تهران سرعت توأم با دقت در رسیدگی قضائی را ضروری برشمرد و گفت: فرآیند تعقیب و تحقیق بایستی مبتنی به دلایل متقن باشد و اتقان آرا همواره به عنوان یک شاخص مد نظر تمامی قضات قرار گیرد.

این مقام قضائی در ادامه، نیروهای مسلح را عقبه راهبردی دفاعی و امنیتی کشور برشمرد و تصریح کرد: هر یک از کارکنان نیروهای مسلح بایستی یک الگو رفتاری برای شهروندان بوده و از هرگونه کژی و آسیب مصون باشند.

دادستان نظامی تهران با بیان اینکه مرجع قضائی با رسیدگی‌های دقیق و قانونی بایستی محیط را برای مجرمان ناامن کند، افزود: با برخوردهای قانونی، هزینه ارتکاب جرم را بالا ببریم تا افراد فرصت‌طلب جرأت ارتکاب جرم در نیروهای مسلح را نداشته باشند.

تدوین برنامه‌های آموزشی ویژه نیروهای مسلح در سطح شرق استان تهران به اقتضای فراوانی جرایم و با سطح بندی متهمان و افراد تحت پوشش در هر یگان، از دیگر توصیه‌های دادستان نظامی تهران بود.

این مقام قضائی همچنین به اهمیت راهبردی صنایع مستقر در منطقه شرق تهران اشاره کرد و خواستار برگزاری کارگاه‌های آموزشی حقوقی و قضائی برای کارکنان صنایع دفاعی در جهت صیانت از این مجموعه‌ها در قبال شیوه‌های نفوذ و رخنه دشمن شد.

بازدید مستمر و سرزده از مراکز انتظامی و پلیس‌های تخصصی به ویژه بازداشتگاه‌ها و تحت نظرگاه‌های تمامی کلانتری‌های سطح شرق استان تهران از دیگر موارد مورد تأکید دادستان نظامی به قضات و مدیران مجتمع قضائی نظامی این منطقه بود.

سراج خاطر نشان کرد: با بازدید مستمر و سرزده در جریان نحوه عملکرد عوامل انتظامی در قبال شهروندان و فرآیند تحقیق ضابطان قرار بگیرید.

شهرستان‌های پاکدشت، ورامین، قرچک، پیشوا، پردیس، دماوند و فیروزکوه در حوزه صلاحیت قضائی مجتمع قضائی نظامی شرق استان تهران قرار دارند.

کد خبر 5278286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha