۲۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱:۲۸

معاون استاندار اردبیل خبر داد؛

تجهیز «مدرسه راثی نظام اردبیل» برای پذیرش بیماران کرونایی

تجهیز «مدرسه راثی نظام اردبیل» برای پذیرش بیماران کرونایی

اردبیل- معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: با توجه به شرایط بحرانی استان در شیوع دلتاکرونا علاوه بر بیمارستان‌ها، مدرسه راثی نظام نیز برای پذیرش بیماران در اردبیل تجهیز می‌شود.

بهروز ندائی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا از ساعت ۱۲ ظهر امروز تا شنبه هفته آینده هرگونه تردد خودرو ممنوع بوده و در خروجی و ورودی استان اردبیل اعمال ممنوعیت در دستور کار پلیس راهور و راه خواهد بود.

وی تصریح کرد: تمامی مجوزهای صادر شده توسط فرمانداران برای تردد خودروها لغو خواهد شد و به هیچ وجه در روزهای آینده اجازه ورود یا خروج خودرو از استان داده نخواهد شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل از تعطیلی ادارات، اصناف، پاساژها و سایر اماکن در روزهای آینده خبر داد و گفت: با هدف کنترل بیماری کرونا که در استان اردبیل شیوع دلتا کرونا شدت گرفته و به بستری شدن ۷۶۹ بیمار منجر شده، شرایط خاصی در نظر گرفته شده تا فضا برای بهبودی این شرایط به وجود آید.

ندائی افزود: در کنار بیماران بستری در بیمارستان‌ها، یک‌هزار و ۱۰۰ نفر به شکل موقت بستری شدند که با دریافت دارو در منازل و برخی از نقاهتگاه‌ها مورد مداوا قرار می‌گیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با توجه به تأکیدات مسئولان کشوری قرار شده علاوه بر بیمارستان‌ها و مدرسه‌ای که از دیروز تجهیز شده، نقاهتگاه‌ها و سایر مراکز نیز تجهیز شوند تا امکان مداوای بیماران به شکل سرپایی به وجود آید.

ندائی به خستگی کادر درمان در ماه‌های شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و ادامه داد: پیک پنجم کرونا با عوارض و آسیب‌های خطرناکی همراه است که قطعاً تشدید بیماران و وخیم شدن اوضاع برخی از مبتلایان به کرونا کادر درمانی را به شدت رنج می‌دهد.

وی اضافه کرد: با تعطیلی همه ادارات، شرکت‌ها، بانک‌ها و نهادها تا شنبه هفته آینده سعی خواهیم کرد تا بیشترین کنترل را با همراهی مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد و ناظر باشیم.

ندائی همچنین به تداوم واکسیناسیون علیه بیماری کرونا در استان اشاره کرد و گفت: برای گروه‌های سنی اعلام شده، تزریق واکسن در استان اردبیل در حال انجام است و ۲۶ هزار دز واکسن در روزهای اخیر به اردبیل اختصاص داده شده تا افراد با سن بالای ۵۰ سال واکسینه شوند.

وی بیان کرد: واکسیناسیون گروه‌های خاص نظیر کارکنان بانک‌ها، رانندگان تاکسی، خبرنگاران و معلمان نیز ادامه دارد و امیدواریم با ثبت‌نام در سامانه سلامت و حضور به موقع در محل تزریق واکسن این کار نیز به کنترل بیماری بیش از گذشته کمک کند.

ندائی در ادامه به برگزاری برنامه‌های عزاداری ماه محرم نیز اشاره کرد و افزود: با دستور استاندار اردبیل قرار شده رؤسای محلات رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به کلیه عزاداران گوشزد کرده و به هیچ وجه افراد بدون ماسک در عزاداری و دستجات راه‌اندازی شده حضور پیدا نکنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل زمان شروع و خاتمه برنامه‌های عزاداری را در کمتر از یک ساعت و با رعایت فاصله دو متری شرکت‌کنندگان یادآور شد و اظهار کرد: نباید افراد با علائم مشکوک کرونا در این مجالس حضور پیدا کنند و در کنار آن ضروری است تا همه افراد خود را ملزم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دانسته تا بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری مجالس حسینی به مجالس شیوع بیماری کرونا و یا طعنه مخالفان نظام تبدیل نشود.

کد خبر 5282005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha