۲۸ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۰۴

جانشین فرمانده سپاه استان سمنان:

نخستین مرکز واکسیناسیون همگانی سپاه استان سمنان افتتاح شد

نخستین مرکز واکسیناسیون همگانی سپاه استان سمنان افتتاح شد

گرمسار- جانشین فرمانده سپاه استان سمنان گفت: در قالب طرح شهید سلیمانی، نخستین مرکز واکسیناسیون همگانی استان با مشارکت سپاه و دانشگاه علوم پزشکی سمنان در گرمسار افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ منصور شوقانی صبح پنج‌شنبه در حاشیه بازدید از طرح شهید سلیمانی ویژه مقابله با ویروس کرونا به میزبانی محل واکسیناسیون همگانی سپاه گرمسار، با بیان اینکه هر جا که نیاز باشد خدمت به مردم می‌بایست صورت گیرد وظیفه ذاتی سپاه و بسیج است که ورود کند و در واقع کرونا نیز از این قاعده مستثنی نیست، ابراز داشت: طرح شهید سلیمانی در راستای خدمات به مردم استان به عنوان یک طرح موفق در مراحل قبلی به صورت کامل برگزار شد و امروز شاهد ورود آن به بخش واکسیناسیون هستیم.

وی با بیان اینکه این طرح در زمینه نظارت، بیماریابی، تیم‌های مراقبتی و … با حضور و مشارکت هزاران بسیجی در سراسر استان سمنان به موفقیت‌های خوبی دست یافته است، تاکید کرد: امروز این طرح به زمینه واکسیناسیون نیز ورود کرده و شاهد افتتاح نخستین مرکز واکسیناسیون هستیم.

کمک سپاه به شبکه بهداشت و درمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز در این برنامه با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی شش ماه است که در سه قالب مانند نظارتی، خدماتی و مراقبتی برای بیماران در دوران بهبود و رصد شناسایی توانست اقدامات خوبی را در پیک‌های مختلف کرونا صورت دهد، گفت: به این دلیل که واکسیناسیون در اولویت قرار دارد و دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به سرعت بخشی به ایمنی جامعه در برابر کرونا، عینیت بخشیده شود خوشبختانه شاهد هستیم که سپاه، ورود کرده تا به قطع زنجیره انتقال کرونا کمک کند.

نوید دانایی با بیان اینکه همه شهرستان‌ها مراکز واکسیناسیون داشتیم اما باید تعداد افزایش می‌یافت، تاکید کرد: خوشبختانه سپاه در این زمینه به ما کمک کرد و امروز اولین مرکز در گرمسار افتتاح شد و امیدواریم که به زودی و تا هفته آتی در بقیه شهرستان‌ها نیز شاهد ایجاد چنین مراکزی باشیم تا واکسیناسیون سرعت بگیرد.

وی با بیان اینکه این اقدامات در قالب طرح شهید سلیمانی کمکمان کند تا زنجیره انتقال را قطع کنیم همچنین کاهش بیماران، کمک خوبی به کادر بهداشت و درمان نیز خواهد بود، افزود: تاکید ما تنها به مردم این است که واکسیناسیون هم سبب نمی‌شود تا ما استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌ها را کنار بگذاریم لذا باید به این موضوع دقت داشت.

سرهنگ گلینی فرمانده سپاه گرمسار نیز در سخنانی کوتاه با بیان اینکه از امروز کار واکسیناسیون توسط سپاه در شهرستان اجرا و تا اتمام ویروس به صورت جهادی ادامه دارد، گفت: این مرکز صبح‌ها از هشت الی ۱۲ و عصرها از ۱۴ الی ۱۸ پذیرای مردم است.

کد خبر 5284494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha