۲۸ مرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۲۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی:

کرونا همچنان در آذربایجان غربی جولان می دهد/تخت بیمارستانها پر شد

کرونا همچنان در آذربایجان غربی جولان می دهد/تخت بیمارستانها پر شد

ارومیه -رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: تخت خالی برای بیماران کرونایی در استان وجود ندارد وفشار بسیار زیادی به مراکز درمانی و کادر درمان استان وارد می‌شود.

جواد آقازاده با هشدار به بحرانی شدن وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی، بخش‌های مراقبت‌های ویژه و همچنین استفاده کنندگان از دستگاه ونتیلاتور به صورت فزاینده ای در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه ظرفیت تحمل سیستم درمانی استان در آستانه رسیدن به حد نهایی خود است و شهروندان باید با رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی، کمک کار کادر درمان باشند، افزود: شخص مبتلا تخت، پرستار، دکتر و دارو لازم دارد که باعث افزایش فشار بر سیستم درمان می‌شود.

آقازاده از تجمع فزاینده شهروندان در مراکز واکسیناسیون خبر داد و گفت: البته تداوم افزایش ساخت این مراکز در دستور کار است و روزانه تعداد زیادی از شهروندان، واکسینه می‌شوند ولی آنها نیز باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته نفر، ۱۳۵۱ در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا و ۳۵۷ تن از آنان در مراکز درمانی بستری شدند، ادامه داد: با بستری شدن این تعداد بیمار، کل بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی به ۱۸۱۶ نفر رسید از این تعداد بیشترین تعداد بستری‌ها با ۱۱۰ نفر در ارومیه، ثبت شده است.

۲۷۶ نفر از بستری شدگان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه هستند و ۶۱ نفر نیز فقط با استفاده از ونتیلاتور تنفس می‌کنند.

در این مدت ۲۳ بیمار شامل ۱۲ بیمار در ارومیه، ۴ نفر در شاهین دژ، دو تن در پلدشت، دو نفر در سلماس، و سه بیمار در تکاب، مهاباد و میاندوآب جان باختند و مجموع فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به ۵ هزار و ۱۷۹ نفر رسید.

کد خبر 5284751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha