۲۹ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۵۵

امام جمعه ابهر:

اعضای کابینه اعم از وزرا و معاونان باید متناسب با شاخص‌ها باشند

اعضای کابینه اعم از وزرا و معاونان باید متناسب با شاخص‌ها باشند

زنجان-امام جمعه ابهر گفت: اعضای کابینه اعم از وزرا، معاونان و مشاوران باید متناسب با شاخص‌ها، معیارها و ویژگی‌ها در تراز انقلابی اسلامی و با شرایط گام دوم انقلاب باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ابهر گفت: ماه محرم و صفر، ماه برکات اسلامی و ماه زنده ماندن اسلام است.

وی اظهار کرد: اعضای کابینه اعم از وزرا، معاونان و مشاوران باید متناسب با شاخص‌ها، معیارها و ویژگی‌ها، در تراز انقلابی اسلامی و با شرایط گام دوم انقلاب باشند.

امام جمعه ابهر گفت: مشکلات رئیس‌جمهور را در این انتخاب سخت می‌دانیم و به خوبی واقفیم که وی میراث‌دار دولتی کم‌کار بوده است که یک فرصت هشت ساله در کادرسازی و نیروسازی را سوزانده است و در فهرست اعلامی از سوی رئیس‌جمهور دو ویژگی بشارت‌آفرین و جوان‌تر شدن اعضای کابینه و سابقه انقلابی و جهادی و نیز روحیه مردمی اکثر قریب به تمام آنان به چشم می‌خورد.

رحیمی تاکید کرد: درباره کارآمدی رئیس‌جمهور باید منتظر نظر مجلس و رأی قوه مقننه و سپس رویکردها و عملکردهای آنان باشیم. آینده در مورد کارآمدی و جهادی بودن، آنان را قضاوت خواهد کرد و دشمنان به این حقیقت پی برده‌اند که تشیع را سه چیز تا این زمان در دژ مستحکم خود نگه داشته و دلارهای آمریکا نتوانسته است بر این دژ نفوذناپذیر اثر بگذارد که این سه چیز شامل عاشورای سرخ حسینی، انتظار سبز مهدوی و زره فولادین ولایت و رهبری دینی است.

وی گفت: دشمن در صدد است تا این سه راه را کمرنگ و گاه کم‌محتوا و کم‌اهمیت نشان داده و عاشورای غیرت‌ساز را به مکتب خشونت علیه خود و دیگران جلوه دهد.

امام جمعه ابهر به آغاز هفته دولت و آغازین روزهای دولت سیزدهم اشاره کرد وگفت: طبق فرموده رهبری دولتی با ویژگی «مؤمن بودن»، «جوان و با نشاط بودن» و «کاربلد بودن»، باید سه شاخصه اصلی دولت سیزدهم باشد تا برای دردهای مزمن جامعه راه علاج بجوید.

رحیمی ابراز داشت: مهم‌ترین نتیجه تشکیل دولت مردمی و تحول‌گرا، دو اثر مبارک تقویت امیدآفرینی و ارتقای اعتمادسازی است که به افزایش سرمایه اجتماعی و قدرت نرم نظام انقلابی خواهد انجامید.

کد خبر 5285113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha