۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۰۴

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان خبرداد؛

نهایت همکاری هیئتهای مذهبی زنجان برای رعایت دستورالعملهای بهداشتی

نهایت همکاری هیئتهای مذهبی زنجان برای رعایت دستورالعملهای بهداشتی

زنجان-مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: هیئت های مذهبی استان زنجان نهایت همکاری وتعامل را با ستاد کرونا در راستای رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مراسم های عزاداری ماه محرم انجام دادند.

حجت‌الاسلام سعید احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه امسال هیئات مذهبی بالغ بر ۷۰۰ هیئت که در سامانه طوبی عضویت دارند و ۱۰۰۰ مسجد نقاط مختلف استان در شهرها و روستاها و مناطق مختلف توانستند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، اقامه عزای سیدالشهدا (ع) را به جا آورند، اظهار کرد: اکثر هیئات مذهبی چه به لحاظ استفاده از ماسک، چه از نظر اقامه عزا در فضای باز و چه به لحاظ رعایت فاصله اجتماعی، همکاری لازم را با ستاد استانی کرونا و مسئولان امر داشتند.

وی با اشاره به اینکه با مدیریت صورت گرفته، نذورات امسال در قالب مواسات و به صورت خشکه توزیع شد، ادامه داد: در برخی از مناطق استان نیز شاهد برپایی ایستگاه صلواتی با رعایت مسائل بهداشتی بودیم اما نکته قابل توجه این بود که امسال برگزاری دسته‌های عزاداری به خاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برگزار نشد.

احمدی با یادآوری اینکه اکثر هیئت‌های مذهبی که از سوی سازمان تبلیغات اسلامی دارای مجوز فعالیت هستند، نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام لازم را به عمل آوردند، افزود: هیئت‌هایی نیز که به صورت موردی این موارد را رعایت نکرده بودند، تذکرات لازم را دریافت کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: هیئت‌های مذهبی شاخص در استان زنجان طی دهه اول محرح امسال برنامه‌های خوبی را به اجرا گذاشتند و همین مسئله باعث شده بود تا شاهد استقبال مردم و دوست‌داران اهل‌بیت (ع) از این برنامه‌ها باشیم.

احمدی تاکید کرد: به جرأت می‌توان گفت که فرهیختگی هیئات مذهبی همچنان که در سال گذشته اثبات شد، امسال نیز این فرهیختگی را شاهد بودیم.

وی به همکاری بسیار خوب فرماندهی نیروی انتظامی استان زنجان در راستای برگزاری مراسم عزاداری امسال اشاره کرد و گفت: همین امر باعث شد تا بتوانیم مراسم عزاداری سالار شهیدان را در سایه پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه سال گذشته تجربه خوبی را به لحاظ برگزاری مراسم عزاداری در سایه پروتکل‌های بهداشتی کسب کردیم، بیان کرد: یکی از تاکیدات ما برگزاری مراسم عزاداری در فضای باز بود که این موضوع نیز به صراحت به مساجد و هیئات مذهبی ابلاغ شد و در همین راستا اکثر مساجد و هیئات مذهبی استان در خصوص رعایت موارد ابلاغ شده، از جمله برگزاری مراسم در فضای باز، استفاده از ماسک و نیز رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی اهتمام لازم را به کار بردند.

احمدی با یادآوری اینکه اگر چه برگزاری مراسم عزاداری در فضای باز شرایط خاص خود را می‌طلبید و مشکلات زیادی نسبت به فضای بسته داشت اما هیئات مذهبی و مساجد استان از همان ابتدا نسبت به این موضوع تمکین کردند، ادامه داد: هر چند برخی هیئات نیز دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکردند اما این آمار به قدری ناچیز بود که شاید در مقابل هیئاتی که از دستورالعمل‌ها تکمیل کردند، این عدد به تعداد انگشتان یک دست هم نرسد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان متذکر شد: نقش ذاکران، مادحان و به ویژه پیرغلامان در کسب این توفیق بسیار ارزشمند بود و امسال فراتر از انتظار عمل کردند و می‌توان گفت این مراسم در زنجان بدون حاشیه برگزار شد.

احمدی با تاکید بر اینکه طبق دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغ شده، برگزاری هر گونه دسته‌جات عزاداری ممنوع شده بود، افزود: دسته‌هایی چون یوم‌العباس، یوم‌الزینب، فاطمیون، احمدیه و مکتب‌الزهرا که جزو دسته‌های عزاداری شاخص زنجان به شمار می‌روند، با رعایت دستورالعمل‌ها، اقدام به برگزاری مراسم عزاداری در همان مکان‌های تعیین شده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کردند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امسال ۳۵۰ مبلغ و مبلغه بومی و ۱۸۰ نفر نیز از طریق دفتر قم به روستاها و نقاط مختلف شهرستان‌ها اعزام کردیم، عنوان کرد: بالغ بر ۵۳۰ مبلغ و مبلغه در کل استان داشتیم که معارف اهل‌بیت (ع) را در قالب منبر و حلقه‌های معرفت به مخاطبان انتقال دادند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه امسال استقبال خوبی از سوی مردم برای حضور در مراسم عزاداری محرم به عمل آمد، اظهار کرد: امسال از همان شب اول محرم حضور مردم در مراسم عزاداری سالار شهیدان را شاهد بودیم.

احمدی یادآور شد: شش تیم در شهرستان زنجان بر عملکرد هیئات مذهبی به صورت شبانه‌روزی نظارت داشتند که این موضوع در شهرستان‌ها نیز با نظارت فرمانداری‌ها انجام شد.

کد خبر 5287814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha