۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۰۲

با حضور خانواده قربانیان ترور؛

همایش اسوه‌های صبوری در کردستان برگزار می‌شود

همایش اسوه‌های صبوری در کردستان برگزار می‌شود

سنندج-همایش سراسری اسوه‌های صبوری با حضور خانواده های شهدای ترور در سنندج برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، منصوره کرمی همسر شهید مسعود علی‌محمدی از دانشمندان هسته‌ای کشور روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: همایش اسوه‌های صبوری به مناسبت روز بین‌المللی یادبود و احترام به قربانیان ترور توسط انجمن دفاع از قربانیان ترور با همکاری و مشارکت حوزه هنری در استان کردستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هرساله با تعدادی از خانواده‌های قربانیان ترور مراسمی برگزار می‌شود، افزود: با حضورمان در سازمان ملل به جهانیان نشان می‌دهیم که وضعیت خانواده‌های قربانیان ترور با دردی که کشیده‌اند چگونه است.

کرمی با اشاره به اینکه خانواده‌های قربانیان ترور سند و مدرک هستند، اظهار کرد: ما با این اسناد و افراد ثابت کرده‌ایم که ایران قربانی ترور بوده و بیش از ۱۷ هزار نفر از ایرانیان ترور شده اند.

وی افزود: انجمن دفاع از قربانیان ترور سالانه چندین نشست علمی با موضوعات مختلف ازجمله زنان، کارگران، کودکان و مسائلی که به‌صورت روزمره برای خانواده‌های قربانیان ترور اتفاق می‌افتد برگزار کرده و گزارش آن به سازمان ملل داده می‌شود.

وی عنوان کرد: انجمن دفاع از قربانیان ترور تنها انجمنی در جهان است که مقام مشورتی را در سازمان بین‌الملل دارد.

کرمی به برگزاری ششمین اجلاس همایش به نام اسوه‌های صبوری اشاره کرد و گفت: از سوی سازمان ملل یک روز در تقویم به‌عنوان روز گرامیداشت و احترام به قربانیان تروریسم نام‌گذاری شده است.

وی افزود: هرساله روز گرامیداشت و احترام به قربانیان تروریسم دریکی از استان‌ها برگزار می‌شود و امسال نیز به دلیل مقام شهدا و خانواده‌های مظلوم شهدای ترور در کردستان، همایش اسوه‌های صبوری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خانواده‌های قربانیان تروریسم از پتانسیل بسیار بالایی برخوردارند، خاطرنشان کرد: احترام به این خانواده‌ها باعث صلح پایدار هر چه بیشتر در منطقه خواهد شد.

همسر شهید علی‌محمدی افزود: امیدوارم بتوانیم هرساله در تمام استان‌ها این همایش را برگزار کنیم و روزی برسد که در کل دنیا تروریسم به انزوا کشانده شود و صدای قربانیان ترور را تقویت کنیم.

کرمی در پایان یادآور شد: در همایش اسوه‌های صبوری مقامات استانی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان و خانواده معزز شهدای ترور حضور دارند.

کد خبر 5288305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha