۹ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۵۲

معاون جهاد کشاورزی گیلان:

روزهای پایانی برداشت برنج در گیلان/ ۹۸ درصد برداشت شد

روزهای پایانی برداشت برنج در گیلان/ ۹۸ درصد برداشت شد

رشت- معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به روزهای پایانی برداشت برنج در استان، گفت: تاکنون ۲۳۳ هزار هکتار معادل ۹۸ درصد شالیزارها برداشت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی موسوی پیش از ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه با توجه به شرایط مساعد جوی شالیکاران تلاش کردن محصول برنج خود را از مزارع برداشت کنند، گفت: هم اکنون ۹۸ درصد معادل ۲۳۳ هزار هکتار از اراضی شالیزاری برداشت شده است.

وی به توصیه‌های صورت گرفته برای برداشت مکانیزه شالیزارها اشاره کرد و گفت: با توجه به مزیت‌های برداشت مکانیزه همانند کاهش هزینه‌های کارگری و افزایش کیفیت تلاش شده تا شالیکاران را به کشت و برداشت مکانیزه ترغیب کنیم.

موسوی با بیان اینکه پیش بینی شده بود امسال ۱۸۰ هزار هکتار از شالیزارها به صورت مکانیزه برداشت شود، افزود: با توجه به بارش‌ها و خوابیدگی و ورس برخی از مزارع که برداشت مکانیزه را با مشکل مواجه می‌کرد تاکنون ۱۷۵ هزار هکتار از شالیزارها مکانیزه برداشت شده است.

وی در ادامه با اشاره به پیش بینی هواشناسی گیلان مبنی بر آغاز بارش‌ها از هفته آتی، تأکید کرد: شالیکاران باید تلاش کنند تا در این روزها باقیمانده محصول خود را از مزارع برداشت کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان به کشت دوم در برخی از مزارع اشاره و تصریح کرد: شالیکارانی که رقم هاشمی برداشت کرده‌اند از شرایط مناسب آب و هوایی استفاده و با آبگیری و استفاده از سموم پتاس و اوره مزارع را برای تولید راتون آماده کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برداشت برنج در برخی مناطق جنوبی شهرستان رودبار باقیمانده است، گفت: بر اساس پیش بینی‌ها امسال یک میلیون و ۱۱۰ هزار تن شلتوک از مزارع برداشت و از این میزان بیش از ۷۵۰ هزار تن برنج سفید استحصال می‌شود.

کد خبر 5293486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha