۱۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۵۸

الوفاق بحرین:

زندانیان فراموش شده در زندان نظامی «قرین» سریعا آزاد شوند

زندانیان فراموش شده در زندان نظامی «قرین» سریعا آزاد شوند

الوفاق بحرین در بیانیه ای به مناسبت روز جهانی «ناپدید شدگان قهری» اعلام کرد: مقامات بحرین از ناپدید شدن اجباری به عنوان یکی از وسایل ارعاب و انتقام سیاسی استفاده کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مراة البحرین، جمعیت ملی اسلامی الوفاق بحرین در بیانیه ای به مناسبت روز جهانی «ناپدید شدگان قهری» اعلام کرد: مقامات بحرین از ناپدید شدن اجباری به عنوان یکی از وسایل ارعاب و انتقام سیاسی استفاده کرده اند.

الوفاق با اشاره به اینکه شمار زیادی از افراد در بحرین در معرض ناپدید شدن قهری قرار گرفته اند و هم اکنون در زندان نظامی «قرین» به سر می برند، یادآور شد: این زندانیان، فراموش شده اند و باید فوراً آزاد شوند.

در بیانیه جمعیت الوفاق آمده است: زندانیان در زندان نظامی قرین زندانیان فراموش شده، و شامل محمد عبدالحسن المتغوی، فاضل السید عباس رضی، سید علوی حسین، مبارک عادل مبارک مهنا و محمد عبدالحسین صالح الشهابی هستند.

گفتنی است که بحرین از سال ۲۰۱۱ درگیر موج بیداری اسلامی است. مردم این کشور برای مقابله با اقدامات مستبدانه و وابسته آل خلیفه دست به اعتراض زدند اما نتیجه این روند دستگیری، زندان، شکنجه و اعدام برای آزادی خواهانی بود که همچنان در صحنه نبرد حضور دارند.

رژیم آل خلیفه تلاش دارد به پشتوانه نظامیان عربستان و حمایت غرب هرگونه مخالفت را از بین ببرد تا بتواند در عصر نظام های مردم سالاری و حاکمیت ملت‌ها، ساختار منسوخ پادشاهی خود را حفظ کند. ولی به نظر می‌رسد رویکرد آل خلیفه در مقابله با جریان اعتراضی داخلی تنها سرعت فروپاشی این نظام را تسریع می‌کند.

کد خبر 5294789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha