۱۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۲۶

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی کرمانشاه خبر داد؛

اختصاص تسهیلات ویژه برای آثار مهم تاریخی کرمانشاه

اختصاص تسهیلات ویژه برای آثار مهم تاریخی کرمانشاه

کرمانشاه- معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه از اختصاص تسهیلات ویژه برای آثار مهم تاریخی کرمانشاه که قسمتی از آن در اختیار مالکان خصوصی است خبر داد.

کیومرث اعظمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام نهایی شدن طرح بازسازی و احیا بافت تاریخی شهر کرمانشاه تا پایان سال جاری، اظهار کرد: با توجه به بررسی اداره کل میراث فرهنگی کرمانشاه در خصوص ساماندهی بافت فرسوده کرمانشاه، تنظیم ضوابط جدید در این محلات و مناطق احساس شد.

وی با اشاره به ضرورت مشارکت مردم در احیا و بازسازی بافت‌های تاریخی، افزود: در ضوابط جدید باید وضعیت معیشت، و سکونت مردم به شکلی ویژه در نظر گرفته شود.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی کرمانشاه تصریح کرد: از یک هزار و ۲۰۰ هکتاری که در شهر کرمانشاه جز بافت فرسوده به حساب می‌آید، در حدود ۳۰۰ هکتار آن به عنوان بافت تاریخی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در همین راستا بناهایی هستند در این بافت تاریخی که مالکان شخصی دارند که برای آنها نیز بر اساس تصمیم وزارت میراث، تسهیلات ویژه در نظر گرفته شده است.

اعظمی خاطرنشان کرد: طرح احیای بافت فرسوده در شهرستان‌های سنقر و کلیایی و سرپل ذهاب به مرحله نهایی رسیده است که ضوابط جدید حفظ، نگهداری و احیای این حریم نیز به زودی تعیین می‌شود.

کد خبر 5300670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha