۲۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۵۲

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان:

۱۷۰ نفر از جوانان هرمزگان در طرح ایران یاران جوان مشارکت دارند

۱۷۰ نفر از جوانان هرمزگان در طرح ایران یاران جوان مشارکت دارند

بندرعباس - مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: افزون‌بر ۱۷۰ نفر از جوانان جمعیت هلال احمر هرمزگان در مراکز واکسیناسیون در قالب طرح «ایران یاران جوان» فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مختار سلحشور اظهار داشت: این افراد در ۲۵ مرکز واکسیناسیون خدمت‌هایی مانند تزریق واکسن و ثبت اطلاعات افراد در سامانه واکسیناسیون را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: طرح «ایران یاران جوان» در راستای شتاب بخشی به واکسیناسیون و به صورت رسمی با هماهنگی مجموعه علوم پزشکی هرمزگان و مشارکت اعضای جوانان جمعیت هلال احمر از ۲۵ مرداد ماه آغاز شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان اضافه کرد: پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، کاهش مرگ و میر و در نهایت کمک به کنترل بیماری و قطع زنجیره انتقال از اهداف اجرای این طرح در استان است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم گفت: فوتی های کرونایی در استان نسبت به هفته گذشته ۱۹ درصد و نسبت به ۲ هفته گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته است.

فاطمه نوروزیان افزود: همچنین انجام تست و غربالگری کرونا در هرمزگان نسبت به هفته گذشته ۲۵ درص، موارد مثبت ۳۰ درصد و بستری ۲۳ درصد کاهش داشته است.

وی بیان داشت: در سه هفته گذشته نیز ۸۰ درصد شناسایی موارد مثبت کرونایی کاهش داشته است. در ۲۴ ساعت گذشته با جانباختن هفت نفر دیگر از بیماران کرونایی در استان، شمار کل جانباختگان به ۲ هزار و ۲۷۲ نفر رسید.

وی گفت: فوتی ها در بازه سنی ۳۳ تا ۹۰ سال از بندرعباس، میناب، رودان، بندرلنگه، بندرخمیر و قشم بودند. در شبانه روز گذشته با بستری شدن ۱۲۳ نفر دیگر شمار کل بستری‌های کرونا در استان هرمزگان به ۶۰۰ نفر رسید. اکنون ۱۰۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۲۳ نفر از آن‌ها وخیم است.

کد خبر 5301943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha