۲۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۴۹

دبیرکل فدراسیون شنا مطرح کرد؛

بیکاری ۴۰ هزار ناجی درپی تعطیلی استخرهای شنای کشور

بیکاری ۴۰ هزار ناجی درپی تعطیلی استخرهای شنای کشور

نوشهر- دبیرکل فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو کشور گفت: شیوع کرونا سبب شده تا سه هزار و ۲۰۰ استخر آموزشی و خصوصی در کشور تعطیل و حدود ۴۰ هزار ناجی بیکار شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید اسکندریون بعدازظهر دوشنبه در حاشیه مسابقات شنای آب‌های آزاد کشور در نوشهر با بیان اینکه مسابقات آب‌های آزاد نوشهر با عنوان شروعی دوباره برای اولین بار از شیوع کرونا تاکنون برگزار شده است، افزود: از بهمن ماه ۹۸ تاکنون هیچ مسابقه‌ای برگزار نشده است.

وی افزود: امیدواریم با شروع دوباره فعالیت استخرها در کشور آغاز شود و از ستاد عالی کرونا و استان مجوزهای لازم گرفته شده است.

وی با عنوان اینکه حدود سه هزار و ۲۰۰ استخر ورزشی تعطیل و ۳۰ تا ۴۰ هزار ناجی بیکار شدند، افزود: به دلیل شیوع کرونا قشر عظیمی در این رشته بیکار شدند و برخی از مربیان کار را رها کرده و به دنبال مشاغل دیگر رفتند.

اسکندریون تصریح کرد: امیدواریم با عادی شدن شرایط و شروع فعالیت استخرها، برنامه‌ها را از سر گیریم.

دبیرکل فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو کشور با اشاره به اینکه ۲۷ شهریورماه مسابقات در رده سنی بزرگسال در نوشهر برگزار می‌شود، گفت: در مسابقات امروز شرکت کنندگانی از سراسر کشور در رده زیر و بالای ۲۰ سال به رقابت پرداختند.

وی با اظهار اینکه آخرین مسابقات آب‌های آزاد تابستان ۹۸ در بابلسر برگزار شد، گفت: در ورزش شنا ۱۴۰ هزار ورزشکار سازمان یافته در سال ۹۸ وجود داشت و این شمار در سال گذشته کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد ورزشکاران سازمان یافته را بانوان تشکیل می‌دهند، گفت: ۱۰ درصد مناطق کشور با ورزش شنا درگیر هستند.

اسکندریون با اظهار اینکه برنامه‌های تیم ملی تعطیل نشده است، گفت: استخرهای آموزشی و مدارس ۱۸ ماه تعطیل هستند.

کد خبر 5303905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha