۲۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۲۸

فرمانده انتظامی کردستان خبر داد؛

کشف ۶۰۰میلیارد ریال فرار مالیاتی در کردستان

کشف ۶۰۰میلیارد ریال فرار مالیاتی در کردستان

سنندج- فرمانده انتظامی کردستان از کشف ۶۰۰ میلیارد ریال فرار مالیاتی با تلاش مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علی آزادی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان در راستای مبارزه با جرم فرار مالیاتی و با اشراف اطلاعاتی دریافتند از یک شرکت بازرگانی با توجه به گذشت چندین سال از تأسیس آن، هیچ گونه اظهارنامه‌ای به ادارات مرتبط وصول نشده است.

وی افزود: مأموران با بررسی‌های به عمل آمده دریافتند که شرکتی در سال ۹۳ در سطح شهرستان سنندج برای انجام فعالیت‌های اقتصادی از جمله واردات و صادرات، با اخذ کارت بازرگانی تأسیس شده است و با توجه به گذشت چندین سال از تأسیس شرکت از طریق هیأت مدیره مربوطه هیچ گونه اظهارنامه‌ای جهت اعلام اقدامات تجاری شرکت اعلام نشده است.

سردار آزادی تصریح کرد: در همین راستا تیمی از مأموران پلیس امنیت اقتصادی بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و با اقدامات تخصصی و پلیسی، سرنخ‌های مهمی از این پرونده اقتصادی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان کردستان خاطر نشان کرد: مأموران در ادامه تحقیقات به این نتیجه رسیدند افرادی با سو استفاده از کارت بازرگانی اقدام به واردات کالا کرده و طی این مدت مالیات کالاهای وارد شده را پرداخت نکردند.

سردار آزادی با اشاره به دستگیری سه نفر متهم در این رابطه، عنوان داشت: متهمان به جرم خود اقرار و با پیگیری مأموران بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال فرار مالیاتی از متهمان کشف کردند که با تشکیل پرونده به مراجع قانونی معرفی شدند.

کد خبر 5304660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha