۳۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۸:۵۲

۵۴ هزار دقیقه برنامه‌سازی مراکز استانی صداوسیما با یاد شهدا

۵۴ هزار دقیقه برنامه‌سازی مراکز استانی صداوسیما با یاد شهدا

شبکه‌های استانی صدا و سیما در بخش‌های مختلف سیما، صدا، خبر، فضای مجازی و موسیقی، تولیدات متعددی را ویژه دفاع مقدس در قالب ۸۵۴ برنامه با مدت زمان تقریبی ۵۴ هزار دقیقه روانه آنتن می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما، شبکه‌های استانی رسانه ملی به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و چهل و یکمین سالگرد آغاز هشت سال دفاع مجاهدانه ملت ایران در مقابل دشمن بعثی و استکبار جهانی، برنامه‌های مختلفی را بر اساس محورها و راهبردهای مشخص شده در ستاد مرکزی تولید و آماده پخش کرده‌اند.

از جمله محورها در برنامه سازی می‌توان به شناسایی و تبیین باورپذیر شبهات ایجاد شده در موضوع دفاع مقدس، بیان دستاوردهای منطقه‌ای و بین‌المللی دفاع مقدس و تبیین باورپذیر ضرورت حمایت از جبهه مقاومت در عراق، سوریه، فلسطین، لبنان و یمن به عنوان عمق استراتژیک انقلاب اسلامی اشاره کرد.

بر اساس محورها و اولویت‌های یاد شده، ۸۵۴ عنوان برنامه با موضوع دقاع مقدس به مدت ۵۳ هزار و ۶۱۶ دقیقه در صدا و سیمای استان‌ها تولید شده یا در حال تولید است که ۲۵۳ عنوان از آنها با مدت زمان ۲۴ هزار و ۴۲۰ دقیقه در سیما و ۴۰۶ عنوان با مدت زمان ۲۷ هزار و ۶۶۰ دقیقه در رادیو تولید می‌شوند. همچنین ۲۷ قطعه موسیقایی با مدت زمان مجموع ۱۰۷ دقیقه و ۱۶۸ عنوان برنامه با مدت زمان هزار و ۴۲۹ دقیقه هم در فضای مجازی تولید و منتشر می‌شوند.

تلویزیون‌های استانی در حال و هوای جنگ هشت ساله

از مهمترین برنامه‌های سیمای استان‌ها در هفته دفاع مقدس امسال می‌توان به تولید و پخش برنامه‌های ترکیبی ۳۰ دقیقه‌ای مشترک سیمای مرکز خوزستان و آبادان و دیگر مراکز از محل لشکرهای عملیاتی استان‌های کشور در یادمان‌های دوران دفاع مقدس، مسابقه بزرگ «رزم آوران» در مرکز آذربایجان شرقی در ۱۵ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای و مسابقه رزمی و میدانی در مرکز گیلان و پخش از دیگر شبکه‌های استانی اشاره کرد.

همچنین ۵۰۰ موشن‌گرافیک از زندگینامه شهدا و معرفی شهدای استان‌ها و ۱۱ مسابقه استودیوی با محوریت نام فرماندهان، عملیات‌ها و اطلاعات عمومی در مورد جنگ هشت ساله ویژه مخاطبان نوجوان و جوان هم در دستور کار سیمای مراکز قرار داشته است.

در این بین ۴۴ برنامه جوان و نوجوان هم با موضوع دفاع مقدس در شبکه‌های تلویزیونی استانی تولید می‌شوند و ۳۰ عنوان برنامه گزارش‌محور از باغ‌موزه‌ها و نمادهای دوران دفاع مقدس هم روی آنتن سیمای مراکز می‌رود.

دعوت از خانواده شهدا و تولید آیتم‌های کوتاه از زندگی بانوان شهیده استان‌ها و زنان حاضر در جنگ در ۳۱ برنامه خانواده، طراحی قصه زندگی شهدا در قالب آیتم‌های نمایشی کوتاه در ۳۰ برنامه کودک، ۳۳ عنوان ویژه برنامه اختصاصی هفته دفاع مقدس در ۲۹۵ قسمت و آیتم‌های کوتاه در برنامه‌های روتین مراکز، از دیگر اقدامات سیمای مراکز در این هفته است.

شبکه «شما» به عنوان برآیند شبکه‌های تلویزیونی استانی هم در طول هفته دفاع مقدس امسال برنامه‌های گوناگونی را در نظر گرفته است که شامل جشنواره روزانه فیلم‌های ژانر دفاع مقدس، ویژه برنامه تولیدی کرانه پایداری با حضور فرماندهان دفاع مقدس، خانواده شهدا و … خواهد بود. همچنین پخش مستندهای مدافعان حرم و دفاع مقدس مراکز شامل آثاری همچون کفن مشکی، خون نگاران، محمد امین، سیزده پنجاه و نه، آلفارد، خانه‌ای در آسمان، چل چلای سافری، آن یک نفر، یادمان و آخرین روزهای زمستان از این قبیل است.

کد خبر 5310334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha