۳۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۵۸

مدیرکل ثبت احوال استان سمنان:

۳۴۳ طلاق در استان سمنان ثبت شد

۳۴۳ طلاق در استان سمنان ثبت شد

سمنان- مدیرکل ثبت احوال استان سمنان گفت: در سه ماهه نخست سال جاری ۳۴۳ طلاق در استان رخ داده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش چشم گیری را شاهد هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس قندالی ظهر چهارشنبه در نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان سمنان به میزبانی استانداری درباره آمار طلاق، بیان کرد: در آمار مقایسه‌ای سه ماهه بهار ۹۹ نسبت به سه ماهه بهار ۱۴۰۰ شاهد افزایش طلاق در سطح استان بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه تعداد طلاق در سه ماه بهار سال گذشته، ۲۲۳ مورد بوده اما در بهار سال جاری این شاخص به ۳۴۳ مورد افزایش یافته است، تاکید داشت: این آمار و افزایش طلاق در بهار، در دیگر ماه‌های سال و گذر از برخی ماه‌های قمری، با افزایش آمار ازدواج، پوشش داده می‌شود از سوی دیگر با توجه به تفاوت ماه‌های قمری با ماه‌های شمسی و اعتقاد ما بر اینکه آمار ازدواج و طلاق باید در یک بازه پنج ساله انجام شود، باید بگوییم انتشار فصلی و مقایسه‌ای در این خصوص صحیح نیست.

شاخص‌ها نشان از افزایش ازدواج نیز می‌دهند

مدیر کل ثبت احوال استان سمنان گفت: در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ در بحث تعداد طلاق، بالغ بر ۰.۸ درصد کاهش داشتیم، در ادامه در سال ۹۴ نسبت به سال قبل ۱۴.۶ درصد کاهش، در سال ۹۵ حدود ۱۲ درصد کاهش، در سال ۹۶ بالغ بر ۴۹ درصد افزایش و در سال ۹۷ این مهم نسبت به سال قبل ۰.۴ درصد مجدد کاهش داشته است از سوی دیگر باید گفت در سال ۹۸ نسبت به سال قبل تعداد طلاق، ۱۰.۶ درصد کاهش و در سال ۱۳۹۹ این میزان ۹.۶ درصد افزایش داشته است.

قندالی با بیان اینکه بر اساس آمار، علاوه بر این افزایش ۹.۶ درصدی طلاق در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۹۸، ما افزایش آمار ازدواج را نیز داشتیم، ابراز کرد: بر اساس آمار و اطلاعات مستند موجود، نمی‌تواند همچنین اتفاقی در بحث افزایش میزان طلاق در استان سمنان رخ داده باشد.

وی افزود: این دو مقوله ازدواج و طلاق، از دو جنس متفاوت بوده و در دو زمان متفاوت صورت می‌گیرد، به گونه‌ای که ازدواج در ۵، ۱۰ و ۱۵ سال پیش انجام می‌شود، اما طلاق در زمان حال، باید گفت مقایسه فصلی و این چنینی به هیچ عنوان مورد قبول جامعه شناسان و کارشناسان امر نیست.

کد خبر 5311102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha