۳ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۳۷

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان خبر داد:

رطوبت و آب در حال نفوذ به دیواره غربی سازه‌های آبی شوشتر

رطوبت و آب در حال نفوذ به دیواره غربی سازه‌های آبی شوشتر

اهواز- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان گفت: آب و رطوبت در حال نفوذ به دیواره غربی سازه‌های آبی شوشتر است و باید فورا قطع شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حکمت‌الله موسوی در خصوص جزئیات این خبر اظهار کرد: با توجه به گزارش‌های رسیده از پایگاه میراث جهانی سازه‌های آبی شوشتر مبنی بر نفوذ آب احتمالی از شبکه فاضلاب شهری به دیواره غربی این سازه، بازدیدی از این دیواره‌ها انجام شد و به‌سرعت موضوع در دستور کار و بررسی قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان افزود: در پی نفوذ آب و رطوبت وارد شده، آسیب‌هایی در ایستایی دیواره غربی به وجود آمده است که باعث فاصله گرفتن و شکاف عمیق در توده‌های خاک از دیواره غربی سازه‌ها شد و به همین دلیل از نزدیک تهدیدهای احتمالی در بدنه مشاهده و ارزیابی اولیه شدند.

وی ادامه داد: پیش از بازدید حضوری، بلافاصله و پس از اطلاع از این اتفاق، مکاتبات و مذاکرات لازم با شرکت آب و فاضلاب شهرستان و استان صورت گرفت؛ همچنین موضوع خطرات احتمالی به اطلاع اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان و سایر دستگاه‌ها و مسئولان ذی‌ربط رسانده شد و تقاضای ورود و کمک به رفع خطر نیز صورت گرفت.

موسوی افزود: کارکنان شرکت آب و فاضلاب شهرستان تلاش‌هایی را برای شناسایی محل شکستگی‌ها و تعمیرات موردنیاز انجام دادند که جای تقدیر دارد و تا حدودی از نفوذ بیشتر آب و گسترش به همه بدنه غربی سازه‌ها جلوگیری شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان اظهار کرد: باوجود اصلاحات صورت گرفته و فعالیت‌هایی که هم‌اکنون در حال انجام هستند اما مسیر نفوذ آب به شکل کامل قطع نشده است.

موسوی با تأکید بر اینکه با جدیت تمام در حال پیگیری این اتفاق هستیم، ادامه داد: موضوع به اطلاع مدیرکل امور پایگاه‌ها در معاونت میراث فرهنگی کشور رسانده شده و به‌زودی فرهاد عزیزی از سازه‌ها بازدید خواهد داشت.

وی گفت: با توجه به نفوذ آب در برخی از نقاط خسارت‌هایی به بدنه وارد آمده است و با توجه به نزدیکی فصل بارش‌های پاییزی احتمال اینکه شاهد آسیب‌های دیگری در آینده باشیم اما تلاش ما بر این است تا با سرعت‌بخشی به روند بررسی موضوع، این اتفاق را مدیریت کنیم و از خسارت‌های بیشتر جلوگیری کنیم.

کد خبر 5313033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      مجموعه بی نظیری است آسیاب های شوشتر