۸ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۴۳

معاون امور اقتصادی جهاد کشاورزی قزوین خبر داد؛

جذب بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه ماشین آلات کشاورزی

جذب بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه ماشین آلات کشاورزی

قزوین- معاون امور اقتصادی جهاد کشاورزی قزوین گفت: در راستای توسعه و نوسازی ماشین آلات کشاورزی استان قزوین، طی۶ ماهه نخست سال جاری بیش از ۴۸میلیارد تومان اعتبار جذب شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین حمیدرضا تبسمی اظهار کرد: مجموع اعتبار تخصیصی سال جاری از محل تسهیلات خط اعتباری شماره ۹ مکانیزاسیون کشاورزی به استان قزوین، ۶۰ میلیارد تومان است که از این میزان، ۴۸ میلیارد و ۱۲۶ میلیون تومان در نیمه نخست سال جاری در قالب تسهیلات پرداختی به ۳۰۳ متقاضی، جذب شده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی قزوین اضافه کرد: این میزان اعتبار جذب شده معادل ۸۱ درصد برنامه ابلاغی سال جاری می‌باشد.

تبسمی یادآور شد: میزان جذب اعتبارات مکانیزاسیون کشاورزی در مدت مشابه سال گذشته معادل ۲۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده است که با توجه به میزان اعتبار جذب شده در سال جاری، شاهد رشد دو برابری نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

وی اضافه کرد: از این میزان اعتبار جذب شده، ۳۹ میلیارد و ۵۴۴ میلیون تومان برای خرید ۲۱۴ دستگاه تراکتور و ۸ میلیارد و ۵۸۲ میلیون تومان نیز برای خرید ۸۹ دستگاه ادوات و ماشین آلات کشاورزی و کمباین به کشاورزان متقاضی تسهیلات پرداخت شده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی قزوین خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۹۹ فقره پرونده متقاضی تسهیلات مکانیزاسیون به بانک‌های عامل معرفی شده که معادل ۱۱۵ میلیارد و ۱۳۴ میلیون تومان است و امیدواریم با رایزنی‌های صورت گرفته و پیگیری‌های انجام شده بتوانیم اعتبار بیشتری از میزان تخصیص داده شده به استان، برای توسعه و نوسازی ماشین آلات کشاورزی جذب کنیم.

به گفته وی، در سال گذشته در مجموع ۵۵۸ فقره معادل ۶۵۳ میلیارد و ۷۵۸ ‏میلیون ریال تسهیلات مکانیزاسیون در بخش کشاورزی استان پرداخت شد که شامل ۳۷۳ مورد برای خرید انواع تراکتور، ۱۵ مورد برای خرید کمباین و ۱۷۰ مورد برای خرید دستگاه‌ها، ادوات و تجهیزات کشاورزی بوده است.

کد خبر 5316930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha