در اعتراض به قبضه قدرت در این کشور؛

«منصف مرزوقی»خواهان برگزاری تظاهرات مردمی علیه رئیس جمهور تونس شد

«منصف مرزوقی»خواهان برگزاری تظاهرات مردمی علیه رئیس جمهور تونس شد

رئیس جمهور سابق تونس از مردم این کشور خواست تا علیه رئیس جمهور وقت این کشور که به زعم وی، قدرت را در تونس قبضه کرده است، تظاهرات کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «منصِف مرزوقی» رئیس جمهور پیشین تونس از تمام مردم این کشور خواست تا در روز یکشنبه علیه «قیس سعید» رئیس جمهور وقت تونس دست به تظاهرات بزنند.

وی در یک پیام ویدئویی که بر صفحه رسمی اش در فیس بوک منتشر شد، اعلام کرد: «من از تمام مردم تونس می خواهم که روز یکشنبه در دفاع از قانون اساسی، دموکراسی، آزادی و حاکمیت ملی تظاهرات کنند».

منصف مرزوقی در ادامه افزود: «حضور در این تظاهرات باید قدرتمند باشد. من از تمام شما می خواهم که وابستگی های سیاسی خود را کنار گذارده و (در این تظاهرات) شرکت کنید. من هرگز تونس را در وضعیتی که امروز هست، ندیده بودم. اکنون زمان عمل است».

گفتنی است که در ژوئیه گذشته، رئیس جمهور وقت تونس با تعلیق پارلمان این کشور، برکناری نخست وزیر و در دست گرفتن تمام اختیارهای اجرایی این کشور آفریقایی را به ورطه یک بحران قانونی کشاند.

ماه میلادی گذشته، قیس سعید بسیاری از بخشهای قانون اساسی تونس را حذف کرد که این امر شک و تردیدهای جدی را در مورد دستاوردهای دموکراتیک تونس پس از انقلاب ۲۰۱۱ این کشور که آغازگر بهار عربی در سرتاسر جهان عرب بود، بوجود آورده است.

کد خبر 5323552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha