۱۸ مهر ۱۴۰۰، ۱۶:۰۵

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

۷۷ درصد زنجانی ها واکسینه شدند

۷۷ درصد زنجانی ها واکسینه شدند

زنجان-رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه تا روز گذشته بیش از ۹۸۰ هزار و ۲۳۲ دوز واکسن در زنجان تزریق شده است،گفت: بیش از ۷۷ درصد از افراد بالای ۱۸ سال در استان واکسینه شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز قزلباش ظهر یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران بر لزوم تقویت شیوه نامه‌های بهداشتی در استان زنجان تاکید کرد و گفت: این مهم باید در استان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی به رنگ بندی شهرستانها اشاره کرد و ابراز داشت: در حال حاضر شهرستان‌های ماهنشان، خدابنده، ابهر، خرمدره و طارم در وضعیت زرد قرار دارند و شهرستان زنجان همچنان نارنجی است و شهرستان‌های سلطانیه و ایجرود نیز رنگ آبی کرونایی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه کودکان هم درگیر کرونا می‌شوند، گفت: درگیری کودکان نسبت به بزرگترها متفاوت است و در این میان کودکان هم به واکسیناسیون نیاز دارند.

قزلباش با بیان اینکه تا روز گذشته بیش از ۹۸۰ هزار و ۲۳۲ دوز واکسن در استان تزریق شده است، تاکید کرد: از این تعداد ۶۷۴ هزار دوز نوبت اول بوده و بیش از ۳۰۷ هزار هم دوز نوبت دوم بوده است.

وی ابراز داشت: بیش از ۷۷ درصد از افراد بالای ۱۸ سال در استان زنجان واکسینه شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: استقبال زنجانی‌ها از تزریق واکسن کوو ایران برکت بسیار خوب است و تاکنون بیش از ۱۱۲ هزار دوز واکسن برکت در استان تزریق شده است.

قزلباش تاکید کرد: در نوبت اول ۶۳ هزار دوز واکسن تزریق شده و در نوبت دوم هم ۴۸ هزار دوز واکسن تزریق شده است و تقاضا برای تزریق واکسن کوو ایران برکت در استان خوب است و امیدواریم طی روزهای آینده واکسن بیشتری به استان‌ها اختصاص داده شود.

وی با بیان اینکه واکسن برکت در ۲۳ مرکز تجمیعی تزریق واکسن وجود دارد، تاکید کرد: واکسن کوو برکت نخستین واکسن کرونای تولید ایران است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: به هشت شهرستان استان واکسن کوو ایران برکت تحویل داده شده است.

کد خبر 5324123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha