۲۰ مهر ۱۴۰۰، ۱۵:۰۳

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان خبر داد:

تداوم امداد رسانی هوایی و زمینی به زلزله زدگان اندیکا

تداوم  امداد رسانی هوایی و زمینی به زلزله زدگان اندیکا

اهواز- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از تداوم امدادرسانی به حدود ۴ هزار و ۲۰۰ نفر از آسیب دیدگان زلزله اندیکا خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی خدادادی ظهر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای از افزایش سرعت عملیات امدادرسانی در مناطق متأثر از زلزله اندیکا خبر داد و بیان کرد :۱۳۰ نجاتگر داوطلب جمعیت هلال احمر استان خوزستان در کنار پرسنل این مجموعه مردم‌نهاد در تلاش هستند که با ارائه خدمات امدادی به‌صورت زمینی و هوایی در روند امدادرسانی تسریع ایجاد کرده و تسکین گر آلام دردمندان درگیر این زلزله باشند.

اظهار کرد: با تلاش‌های شبانه‌روزی ۲۶ تیم امداد و نجات جمعیت هلال احمر که در بخش‌های مختلف شهرستان اندیکا در حال خدمت هستند، عملیات امدادرسانی بی‌وقفه در جریان است و تاکنون به حدود ۴ هزار و ۲۰۰ نفر امدادرسانی شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: در مجموع ۲ هزار و۸۲۹ خانوار در اندیکا مورد ارزیابی قرار گرفته و ۱۵ باب خانه روستایی نیز در بخش سوسن شهرستان ایذه تخریب شده که کار امدادرسانی به اهالی این مناطق ادامه دارد.

خدادادی با اشاره به‌ضرورت غافل نشدن از واکسیناسیون عمومی بیان کرد: تزریق واکسن‌های مقابله با ویروس کرونا در مناطق صعب‌العبور اندیکا با همکاری تیم واکسیناسیون کارشناسان شبکه بهداشت و جمعیت هلال احمر در حال انجام است و علاوه بر آن به‌منظور پیشگیری از شیوع بیماری‌های دامی، غربالگری دام‌ها نیز توسط تیم دامپزشکی در روستای چال انجیره انجام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: با شکل‌گیری قرارگاه امدادرسانی متشکل از جمعیت هلال احمر، سپاه حضرت ولی‌عصر (عج)، ستاد احسان، بنیاد برکت و دیگر مجموعه‌های مردم‌نهاد هماهنگی‌های میان بخشی با هدف پرهیز از فعالیت‌های موازی، مشارکت خیران و تسریع در توزیع اقلام مورد نیاز آسیب دیدگان انجام شده است.

وی گفت: امید است که با مدیریت استاندار، مجموعه مدیریت بحران استانداری و فرماندار اندیکا در روزهای آتی شاهد فروکش کردن مشکلات در منطقه و بازگشت شرایط عادی در این شهرستان باشیم.

کد خبر 5325897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha