۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۵۴

امام جمعه شاهرود:

افغانستان عبرتی برای دوست داران غرب است

افغانستان عبرتی برای دوست داران غرب است

شاهرود- امام جمعه شاهرود با بیان اینکه شرایط افغانستان امروز درس عبرتی برای دوست داران و دلدادگان غرب است، گفت: آمریکا دو دهه در این کشور حضور داشت اما ماحصل آن چیزی جز غارت و جنایت نبود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس امینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شاهرود به میزبانی حسینیه مدرسه قلعه با اشاره به کنفرانس تهران درباره افغانستان و تلاش برای ایجاد صلح پایدار در این کشور، بیان کرد: ماجرای افغانستان امروز برای خیلی‌ها از جمله دلدادگان به غرب و دوست داران آمریکا درس عبرت است.

وی با طرح این پرسش که افغانستان دو دهه در اشغال آمریکا بود اما چه معضلی از این کشور برطرف شد؟ افزود: حضور آمریکا در این کشور جز فقر مطلق و بیکاری برای مردم هیچ عایدی به همراه نداشته است.

امام جمعه شاهرود ضمن اشاره به جنایت‌ها و غارت منابع کشور افغانستان، تاکید داشت: غرب و آمریکا نشان داده‌اند که در هر کشوری، ابتدا به دنبال منافع خویش هستند و به چیز دیگری نمی‌اندیشند.

امینی درباره رفع مشکلات افغانستان نیز گفت: گروه حاکم بر افغانستان اگر می‌خواهد مقبولیت مردمی پیدا کند راهی جز برگزاری انتخابات و سهیم کردن همه اقوام افغانستان از بلوچ و هزاره و شیعه و… پیش رو ندارد.

وی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران نیز، گفت: دولت سیزدهم نشان داده که تغییر رویه‌ای را نسبت به گذشته اعمال کرده است لذا علاوه بر ضرورت حفظ عزت و استقلال جمهوری اسلامی در این مذاکرات، آمریکا نیز باید از این گفتگو محروم باشد.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه مذاکرات در دولت سیزدهم مانند دولت قبل نیست که اقدام در برابر قول شفاهی صورت می‌گرفت، بیان داشت: امروز رویه مذاکرت اقدام در برابر اقدام خواهد بود نه چیز دیگر؛ از سوی دیگر باید گفت گره نزدن حل مسائل کشور به مذاکرات، تصمیم خوب دولت رئیسی محسوب می‌شود.

کد خبر 5338728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      0 0
      دین و استعمار درسی از ایران و افغانستان باید برای ملتها و دولتها باشد، البته آنهایی که هنوز هویت و فرهنگ خودرا حفظ داشته اند