امروز اعلام شد؛

برنامه مبارزه ای حماس در حمایت از اسرای فلسطینی

برنامه مبارزه ای حماس در حمایت از اسرای فلسطینی

کمیته عالی رسیدگی به امور اسرای حماس اعلام کرد که از امروز یک برنامه مبارزه ای در راستای حمایت از اسیران فلسطینی که اعتصاب غذا کرده اند آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، کمیته عالی رسیدگی به امور اسرای حماس امروز دوشنبه اعلام کرد که از امروز یک برنامه مبارزه ای در راستای حمایت از اسیران فلسطینی که اعتصاب غذا کرده اند آغاز می شود.

بنابراین گزارش، این برنامه با بسته شدن قسمت های مختلف زندان های رژیم صهیونیستی برای مدت دو ساعت، از ساعت۱۰:۳۰ صبح تا ۱۲:۳۰ ظهر آغاز می شود.

جنبش حماس با بیان اینکه نمی توان در برابر وضعیت بهداشتی نامناسب و خطرناکی که اسرای در بند رژیم صهیونیستی در آن بسر می برند سکوت کرد، گفت: این برنامه که برای همبستگی با اسرای فلسطینی اجرا خواهد شد شامل برگرداندن یک وعده غذایی به اسیرانی که اعتصاب غذا کرده اند خواهد بود.

این جنبش ضمن اشاره به اینکه مسئولیت کامل سلامت اسرای فلسطینی که اعتصاب غذا کرده اند برعهده رژیم صهیونیستی است، اعلام کرد که گام های بیشتر در راستای حمایت از این اسرا طی روزهای آتی انجام خواهد شد.

در همین راستا کمیته رسیدگی به امور اسرای جنبش جهاد اسلامی نیز اعلام کرد قسمت های مختلف زندانهای رژیم اشغالگر امروز بسته خواهد شد و این اقدام از خشم ناشی از سیاستهای مجرمانه پی در پی رژیم صهیونیستی در حق اسیرانی که اعتصاب غذا کرده اند، نشات می گیرد.

پس از فرار شش اسیر فلسطینی از زندان فوق امنیتی «جلبوع» در ششم سپتامبر و ضربه وارد شده به ساختار امنیتی رژیم صهیونیستی، این رژیم اقدامات سخت‌گیرانه علیه اسرای فلسطینی را تشدید کرده است.

برخی از اسرای فلسطینی دربند زندانهای رژیم صهیونیستی در اعتراض به اقدامات سختگیرانه اداره زندانهای این رژیم دست به اعتصاب غذا زدند.

گفتنی است، جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکنون بارها و در مناسبت های مختلف بر لزوم آزادی هرچه سریعتر اسرای فلسطینی تأکید کرده است. این جنبش اعلام کرده است که صهیونیستها عامل شکست مذاکرات غیرمستقیم درباره فرایند مبادله اسرا هستند.

کد خبر 5341302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha