۱۱ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۴۹

رئیس سازمان صمت قم خبر داد؛

حمایت ویژه از واحدهای تولیدی فعال در امر بومی سازی کالاها

حمایت ویژه از واحدهای تولیدی فعال در امر بومی سازی کالاها

قم- رئیس سازمان صنعت؛ معدن و تجارت استان قم گفت: پرداخت تسهیلات و حمایت ویژه از واحدهای تولیدی که در زمینه داخلی سازی کالاهای مورد نیاز کشور و خنثی سازی تحریمها تلاش میکنند در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار مهر؛ محمود سیجانی صبح سه شنبه در جلسه هفتگی اقتصادی استانداری قم که در قالب کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان که در محل سالن کرامت استانداری قم برگزار شد با بیان مطلوب بودن وضعیت صنعت قم با توجه به تحریم و بحران کرونا بیان کرد: صنعت استان قم در شرایط سخت ناشی از تحریم و شیوع ویروس کرونا به روند رو به رشد خود ادامه می‌دهد و برای مقابله با فشار اقتصادی دشمنان، پرداخت تسهیلات و حمایت ویژه از واحدهای تولیدی که در زمینه داخلی سازی کالاهای مورد نیاز کشور و خنثی کردن تحریم‌ها تلاش می‌کنند، در دستور کار است.

به گفته وی؛ روند پرداخت تسهیلات رونق تولید در دو بخش سرمایه گذاری ثابت و سرمایه در گردش با تلاش‌های صورت گرفته توسط اعضای ستاد تسهیل و همکاری بانک‌های عامل جلوتر از برنامه در استان دنبال می‌شود.

سیجانی افزود: بر اساس هدف‌گذاری صورت گرفته طی سال‌جاری یکهزار و پانصد میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در بخش تأمین سرمایه ثابت و در گردش برای فعالان اقتصادی استان در نظر گرفته شده که روند پرداخت آن به خوبی و جلوتر از برنامه در جریان است.

وی عنوان کرد: حمایت و تسهیلات نقش مهمی در رشد اقتصادی استان قم دارد و در این زمینه یکهزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در بخش صنعت، ۲۲۰ میلیارد تومان در بخش گردشگری و ۱۸۰ میلیارد تومان در بخش کشاورزی به متقاضیان پرداخت می‌شود.

گفتنی است؛ در قم حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی حدود ۸۰ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۶۰ هزار نفر اشتغالزایی صورت گرفته و در استان کوچک قم ۷ شهرک صنعتی مهم وجود دارد که در کشور دارای جایگاه مطلوبی است.

کد خبر 5342152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha