۱۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۴۸

در مهر بخوانید؛

سفر رئیس جمهور به سمنان/لزوم توجه به استکبارستیزی در اقتصاد

سفر رئیس جمهور به سمنان/لزوم توجه به استکبارستیزی در اقتصاد

سمنان – نهمین سفر دولت در حالی به سمنان انجام شد که رئیس جمهور بر استقلال اقتصادی کشور تاکید کرد و گفت: گفتمان استکبار ستیزی باید در سیاست های اقتصادی کشور نمایان شود.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: دولت در ادامه سفرهای استانی امروز به استان سمنان سفر کرده است، نهمین سفر حجت الاسلام رئیسی صبح امروز در حالی آغاز شد که برخی از اعضای کابینه نیز وی را همراهی می‌کنند.

در این سفر ضمن احصا مشکلات و مسائل استان اعضای هیئت دولت راهکارهای رفع مشکلات و تسریع در توسعه و پیشرفت استان را بررسی می‌کنند.

بازدید از برخی پروژه‌ها، دیدار با نخبگان و منتخبان گروه‌های مختلف، دیدار با ایثارگران و خانواده‌های شهدا، همچنین حضور در شورای اداری استان و تشریح فعالیت‌ها و مصوبات سفر از جمله برنامه‌های امروز دولت است.

در این سفر وزیر راه و شهرسازی، وزیر میراث فرهنگی، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر بهداشت و وزیر دادگستری رئیس جمهور را همکاری می‌کنند و در شهرستانهای مختلف استان حضور دارند و مشکلات مردم را از نزدیک بررسی می‌کنند.


آخرین اخبار از سفر رئیس‌جمهور و وزرای دولت را در زیر می‌خوانید


۷:۵۳ رئیس جمهور وارد سمنان شد

سفر رئیس جمهور به استان سمنان/ تلاش دولت برای حل مشکلات مردم


۸:۰۶ ظرفیت‌های خوب تولیدی و اقتصادی در استان سمنان / مشکلات احصا شدند

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه در بدو ورود به استان سمنان و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۱۳ آبان یادآور رشادت‌های دانشجویان و دانش آموزان است، تاکید کرد: این روز روز پرچم داری امام راحل (ره) در برابر استکبار جهانی است و لذا باید گرامی داشته شود.

وی افزود: قبل از سفر به استان سمنان، بررسی‌هایی صورت گرفته، مشکلات و کمبودها بررسی و رصد شده‌اند و امید است در جلساتی که با مسئولان، سازمان‌ها و ارگان‌ها، فعالان اقتصادی و … می‌گذاریم بتوانیم به نقاط روشنی در زمینه رفع مشکلات استان برسیم.

رئیس جمهور گفت: استان سمنان ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه اقتصاد، کشاورزی و صنعت و معدن دارد و اگر از این ظرفیت‌ها درست بهره برداری شود افزایش بهره‌وری و اشتغال را می‌توانیم در این استان شاهد باشیم که البته این موضوع در زمره دستورات کار ما در سفر خواهد بود.


۸:۴۳ وزیر جهاد کشاورزی مهمان مردم مهدی‌شهر شد

سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی برای بازدید از چند پروژه بخش کشاورزی و همچنین حضور در شورای اداری در روز حضور هیئت دولت در استان سمنان، وارد مهدی‌شهر شد و مورد استقبال مسئولان این شهرستان قرار گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان درباره برنامه‌های سفر وزیر به مهدی‌شهر به خبرنگار مهر، گفت: وزیر جهاد کشاورزی پس از آن با حضور در گلزار شهدای درجزین به مقام شامخ شهدای گمنام ادای احترام می‌کند.

سید حسن میرعماد با بیان اینکه بازدید از مجتمع گلخانه‌ای درجزین یکی از برنامه‌های وزیر جهاد کشاورزی است، تاکید داشت: حضور در شورای اداری از دیگر برنامه‌های وزیر جهاد کشاورزی خواهد بود.


۰۲: ۹ عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن پروژه ۹۶ واحدی سمنان آغاز شد

با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی صبح پنج شنبه عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن پروژه ۹۶ واحدی سمنان آغاز و مراسم کلنگ زنی این مجموعه با همراهی سرپرست فرمانداری این شهر و مسئولان شهرستان برگزار شد.

این طرح قرار است در پنج بلوک چهار طبقه روی همکف هشت واحد ساخته شود که مساحت کل آن چهار هزار و ۶۳۶ متر مربع خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین شب گذشته ۱۰ کیلومتر از باند دوم مسیر ۲۷ کیلومتری سمنان-فیروزکوه را افتتاح کرد که باید گفت برای افتتاح ۱۰ کیلومتر قطعه اول باند دوم محور سمنان به فیروزکوه ۳۱۵ میلیارد ریال هزینه شده است.


۹:۰۳ دامغان میزبان وزیر بهداشت / نماینده رئیسی در صد دروازه

بهرام عین الهی مقام عالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان وزیر معین رئیس جمهور در نهمین سفر استانی کابینه سیزدهم، صبح پنجشنبه در میان استقبال مسئولان استانی و شهرستانی وارد دامغان شد.

سفر رئیس جمهور به استان سمنان/ رئیسی: مذاکره باید نتیجه محور باشد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان در حاشیه این استقبال به خبرنگار مهر گفت: حضور در جلسه شورای اداری از مهمترین برنامه‌های سفر وزیر بهداشت در دامغان خواهد بود.

نوید دانایی بیان کرد: وزیر بهداشت همچنین از مجموعه بیمارستان ولایت، طرح بیمارستان دوم دامغان و بیمارستان برادران رضایی بازدید خواهد کرد و در این سفر دستورات لازم را صادر خواهد کرد.


۹:۰۹ وزیر صنعت، معدن و تجارت وارد شاهرود شد / آغاز بازدید از صنایع

سیدرضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت کابینه سیزدهم صبح پنجشنبه در آغاز سفر استانی هیئت دولت به استان سمنان وارد زادگاه خود یعنی شهرستان شاهرود شد و مورد استقبال مسئولان استانی و شهرستانی قرار گرفت.

فاطمی امین قرار است در این شهرستان علی رغم حضور در نشست شورای اداری که همزمان با سراسر استان سمنان برگزار می‌شود، به بازدید از چند طرح صنعتی و معدنی نیز بپردازد.

معاون وزیر صمت از روز گذشته در شهرستان شاهرود حضور داشته و بازدید از شهرک صنعتی شاهرود و همچنین حضور در شرکت ذوب فولاد شاهرود از جمله برنامه‌های وی بوده است.


۹:۱۳ وزیر دادگستری از دو پروژه مهم گرمسار بازدید کرد

امین حسین رحیمی در قالب نهمین سفر استانی رئیس‌جمهور، صبح پنج‌شنبه وارد شهرستان گرمسار شد و پس از استقبال مسئولان، از دو پروژه مهم منطقه ویژه اقتصادی و طرح سیلوی ۱۰۰ هزار تنی این شهرستان بازدید کرد.

سفر رئیس جمهور به استان سمنان/ رئیسی: مذاکره باید نتیجه محور باشد

منطقه ویژه اقتصادی گرمسار دو هزار هکتار مساحت دارد که تاکنون ۸۸ سرمایه‌گذار برای ساخت واحدهای صنعتی در این منطقه اعلام آمادگی کردند.

طبق گفته مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی گرمسار سرمایه‌گذاران ۷۶ هکتار زمین دریافت کردند که ارزش آن حدود هزار و ۵۲۵ میلیارد ریال برآورد شده است.


۲۵: ۹ رئیسی مهمان عشایر مهدی‌شهر شد / سخت کوشی در زمره ویژگی‌های عشایر

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به استان سمنان در رأس هیئتی راهی مهدی‌شهر شد و در سیاه چادر عشایر این شهرستان پای درد دل آنها نشست. رئیس جمهور از نزدیک با مشکلات مردم مهدی‌شهر و به خصوص عشایر سنگسر نیز آشنا شد.

سفر رئیس جمهور به استان سمنان/ رئیسی: مذاکره باید نتیجه محور باشد

حجت الاسلام رئیسی در سخنانی کوتاه عشایر را افرادی غیور دانست و گفت: تدین، انقلابی بودن و سخت کوشی در زمره ویژگی‌های عشایر است.

عشایر همچنین استقبال پرشوری را از رئیس جمهور داشتند به نحوی که سیاه چادرها مملو از افرادی بود که مشتاقانه برای دیدار با رئیسی حاضر شده بودند. این در حالی است که اصلاً به دلیل شرایط کرونایی دیدار مردمی با رئیس جمهور در سطح استان سمنان برنامه ریزی نشده است.


۳۵: ۹ ضرغامی وارد سمنان شد / قاسمی شب گذشته به مرکز استان آمد

همزمان با صبح پنجشنبه و در ابتدای سفر یک روزه هیئت دولت و رئیس جمهور به استان سمنان، وزرای راه و شهرسازی و همچنین میراث فرهنگی مهمان مردم مرکز استان شدند تا از پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی و همچنین گردشگری و میراث فرهنگی و صنایع دستی بازدید کنند.

عزت الله ضرغامی لحظاتی قبل در میان استقبال مسئولان استانی و شهرستانی وارد شهرستان سمنان شد تا از نزدیک در جریان پروژه‌ها و مشکلات و مسائل مرکز استان قرار گیرد.


۱۰:۱۸ چهار پروژه مهم گرمسار در ردیف مصوبات سفر هیئت دولت قرار گرفتند

امین حسین رحیمی در پایان بازدید از چهار پروژه مهم شهرستان گرمسار در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به این پرسش که دستاورد سفر وی به منطقه چه بود ضمن بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی پروژه مهمی نه‌تنها برای شهرستان گرمسار و استان سمنان بلکه برای کل کشور مفید است، ابراز داشت: در صورت راه‌اندازی و اتمام تمام پروژه‌ها این منطقه سهم بسزایی در اقتصاد خواهد داشت.

وی بابیان اینکه علیرغم همه این تفاسیر منطقه ویژه اقتصادی گرمسار با مشکلات عدیده‌ای نیز مواجه است، افزود: نبود گمرک یکی از مشکلات موجود است که می‌بایست در منطقه فعال و تشکیلات آن مصوب و مستقر شود.


۴۳: ۱۰ ادای احترام رئیسی به ۳ هزار شهید استان سمنان

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در ادامه سفر یک روزه به استان سمنان با حضور در گلزار شهدای امامزاده یحیی (ع) سمنان ضمن زیارت این بقعه متبرکه، نسبت به سه هزار شهید استان سمنان در انقلاب، دفاع مقدس و دفاع حرمین ادای احترام کرد.

رئیس جمهور در سخنانی کوتاه ضمن گرامی داشت یاد شهدا، گفت: استان سمنان دارای علما، فضلا، شهدای شاخص و روحانیان سرشناسی است که خدمات شایانی را به جهان اسلام و انقلاب اسلامی کردند و نامشان همیشه ماندگار است.

رئیسی با بیان اینکه خدمت به خلق خدا و قدرشناسی از خون شهدا وظیفه ما است، تاکید کرد: امروز با عنایت الهی اقتدار و امنیت ما مرهون مجاهدت‌های شهدا است.


۵۶: ۱۰ شورای اداری دامغان با حضور وزیر بهداشت آغاز شد

شورای اداری شهرستان دامغان در ادامه حضور کابینه سیزدهم در استان سمنان در حالی به میزبانی سالن همایش‌های دانشگاه دامغان تشکیل جلسه داد که مسئولان استانی و شهرستانی، نماینده دامغان در مجلس و امام جمعه این شهر از جمله افراد حاضر در نشست هستند.

این نشست برای بررسی مسائل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان، پروژه‌های عمرانی و اقتصادی، مشکلات دامغان و همچنین مسائل مرتبط با توسعه اقتصادی این شهرستان برگزار و قرار است جمع بندی موارد عصر امروز در حضور رئیس جمهور، مورد بحث و بررسی قرار گیرد.


۱۱:۰۰ منابع اعتباری بخش سوانح سوختگی بیمارستان کوثر سمنان تأمین می‌شود

رستم قاسمی طی بازدید از بخش سوانح و سوختگی بیمارستان کوثر سمنان ضمن بیان اینکه استان سمنان معبری برای عبور زائران محسوب می‌شود و این مهم می‌طلبد تا زیرساخت‌های دستگاه‌ها و نهادهای خدمات رسان برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به بیماران فراهم باشد، ابراز داشت: یکی از زیرساخت‌های مهم ایجاد بیمارستان و درمانگاه‌های مناسب و باکیفیت است که استان سمنان از این نظر وضعیت خوبی دارد.

وی بابیان اینکه راه‌اندازی بخش سوانح و سوختگی بیمارستان کوثر سمنان می‌تواند از هزینه‌های گزاف اعزام بیماران به دیگر شهرها و استان‌های کشور بکاهد، افزود: به این منظور با توجه به حساسیت موضوع این مهم می‌طلبد تا هر چه سریع‌تر پروژه تکمیل و در اختیار مردم قرار گیرد.


۱۱:۳۰ مشکلات تأمین نهاده‌های دامی پیگیری می‌شود

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در خاتمه سفر کوتاه خود به مهدی‌شهر و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایجاد مجتمع‌های دامداری و تأمین نهاده‌های دامداران پیگیری شود، تاکید کرد: تأمین نهاده‌های دامی عشایر و دامداران منطقه و ایجاد مجتمع دامداری از سوی استاندار سمنان پیگیری و اجرایی شود

سفر رئیس جمهور به استان سمنان/ رئیسی: مذاکره باید نتیجه محور باشد

وی با بیان اینکه ایجاد بازار و بازاریابی برای فروش محصولات صنایع دستی در حمایت از این صنعت محلی اهمیت زیادی دارد، تاکید کرد: دامداران از مهمترین اقشار در بخش تولید هستند.


۳۴: ۱۱ مذاکره مدنظر ایران «نتیجه محور» است / ایستادگی در مقابل زیاده‌خواهی

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در مراسم گرامی داشت ۱۳ آبان و روز استکبار ستیزی به میزبانی مصلای سمنان با بیان اینکه مذاکره مدنظر ما یک مذاکره «نتیجه محور» است، تاکید کرد: همان‌طور که ایران پیش‌تر اعلام کرده است، میز مذاکره را ترک نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در مقابل زیاده‌خواهی‌ها هم که منجر به تضییع منافع ملت ایران می‌شود، ایستادگی می‌کنیم، افزود: ما به هیچ عنوان از خواسته به‌حق ملت ایران یا همان چیزی که به روشنی اعلام کردیم یعنی رفع تحریم‌های ظالمانه کوتاه نخواهیم آمد.

رئیس جمهور با اشاره به تعیین زمان بندی برای مذاکرات، بیان داشت: ما مشخصاً از منافع ملت ایران به هیچ عنوان عقب نشینی نخواهیم کرد و همزمان، هم رفع تحریم‌ها و هم خنثی‌سازی تحریم‌ها را دنبال خواهیم کرد.

رئیسی در ادامه به گرامی داشت روز ۱۳ آبان نیز اشاره کرد و گفت: ۱۳ آبان، یادآور پرچمداری امام (ره) در مبارزه با استکبار خارجی و استبداد داخلی است و لذا یاد و خاطره شهدا به خصوص شهدای دانش آموز و دانشجو را گرامی می‌داریم.

وی با بیان اینکه مردم ایران همواره اقدامات قلدر مابانه و همچنین مداخله جویانه آمریکا در منطقه را تقبیح کرده‌اند که نمونه آن اتفاقات روزهای اخیر است.


۴۱: ۱۱ تکمیل طرح حرم تا حرم نیازمند ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است

رستم قاسمی در حاشیه بازدید از محل اجرای طرح حرم تا حرم در حوزه سمنان بابیان اینکه اتمام این آزاد راه به‌عنوان یکی از پروژه‌های مهم راه‌سازی در دستور کار است، ابراز داشت: این پروژه محدوده وسیعی از قم تا مشهد را در بردارد و باعث کاهش طول و هزینه سفر می‌شود.

وی بابیان اینکه طول این آزادراه حرم تا حرم ۹۸۰ کیلومتر است، افزود: قطعه اول آزادراه حرم تا حرم از قم - سمنان سال ۹۴ احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه تکمیل طرح حرم تا حرم محدوده گرمسار - سمنان نیازمند ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است، ابراز داشت: طبق برنامه‌ریزی‌ها در صورت جذب اعتبارات لازم این قطعه در حال ساخت سال آینده به اتمام خواهد رسید.

به گزارش مهر، با حضور وزیر راه و شهرسازی شامگاه چهارشنبه قطعه اول محور سمنان- فیروزکوه افتتاح و عملیات اجرایی قطعه دوم آغاز شد.


۱۲:۳۰ مشکل ۳ واحد صنعتی شاهرود بررسی شد / طرح موضوع در مصوبات سفر

سید رضا فاطمی امین در حاشیه بازدید از سه کارخانه صنعتی شاهرود در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه شکلات حوزه صنعت شاهرود با حضور و بازدید از شهرک صنعتی این شهر موردبررسی قرار گرفت، ابراز داشت: داروسازی، ذوب‌آهن و فولاد ازجمله واحدهای صنعتی بودند که برای رفع موانع تولید خود نیازمند راهکارها و چاره‌جویی بودند که این موارد احصا شدند.

وی بابیان اینکه شرکت داروسازی با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۵۹ میلیارد ریال در شهرک صنعتی شاهرود مستقر و ظرفیت تولید سالانه ۲۲۰ تن از محصول را دارد، افزود: این واحد تولیدی که در زمینهٔ تولید مواد اولیه داروهای انسانی فعالیت دارد به دلیل کمبود نقدینگی تأمین مواد اولیه تولیدی راکد و غیرفعال است

وزیر صمت بابیان اینکه طرح شرکت ذوب‌آهن در شهرک صنعتی شاهرود در حال اجرا است، ابراز داشت: این طرح در زمینی به متراژ ۱۱ هکتار بناشده که برای آن حدود ۸۶۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.


۱۲:۴۸ ۸۶ میلیون دز واکسن تزریق شد / تصویب بیمارستان جدید در دامغان

بهرام عین الهی در شورای اداری دامغان به میزبانی دانشگاه این شهرستان با بیان اینکه اولین اولویت دولت در مقابله با بیماری کرونا، واکسن بود، ابراز کرد: ۸۶ میلیون واکسن در دو ماه تزریق شد که نشان از کار جهادی برای مقابله با بیماری کرونا است.

وی با بیان اینکه ایران در بحث واکسن رکورد جهانی را ثبت کرد، افزود: مردم در تزریق و مشارکت واکسن خوب درخشیدند و به صحنه آمدند لذا باید گفت هر حرکتی مردمی شود موفق است و دولت بدون اتکا به مردم موفق نخواهد بود.

وزیر بهداشت درباره دامغان نیز تاکید کرد: بیمارستان ولایت مورد بازدید قرار گرفت از سوی دیگر طرح احداث بیمارستان ۱۰۰ تخت خوابی در دامغان مصوب و امروز ان شاالله در هیئت وزیران به تصویب خواهد رسید از سوی دیگر معتقد هستیم که بیمارستان رضایی در دامغان به مثابه هویت این شهر می‌بایست بازسازی شود.


۱۲:۵۲ دستور تخریب دیوار مانع رؤیت کاروانسرای سمنان صادر شد

سید عزت‌الله ضرغامی در حاشیه بازدید از کاروانسرای شاه‌عباسی شهر سمنان در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه حصار دور ساختمان برای تأمین امنیت زندان موجود در داخل کاروان‌سرای شاه‌عباسی توسط اداره کل زندان‌ها احداث‌شده بود، ابراز داشت: این مکان تاریخی باید قابل‌مشاهده برای مردم شود لذا دستور تخریب حصار مانع و مزاحم دور کاروان‌سرا صادرشده است.

وی بابیان اینکه تولیت این مکان باید به دست شهرداری سمنان انتقال داده شود، افزود: با توجه به محل قرارگیری این کاروانسرا، آزاد شدن این حصارها و موانع می‌تواند در جذب گردشگر برای شهر سمنان نقش به سزایی داشته باشد که باید گفت این خواسته به‌حق مردمی حتماً باید اجابت شود.


۱۳:۱۴ استکبار ستیزی دراقتصاد جلوه داشته باشد

رئیس جمهور با بیان اینکه مبانی استکبار ستیزی علاوه بر گفتمان فرهنگی باید در زمینه اقتصادی نیز باشد، گفت: گفتمان اقتصادی استکبار ستیزی همان استقلال اقتصادی از بیگانگان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در نخستین برنامه رسمی کاری خود در سفر یک روزه به استان سمنان بعدازظهر پنجشنبه در نشست نخبگان، علما و روحانیان، خانواده شهدا، اساتید دانشگاه و دانشجویان و ایثارگران و دیگر اقشار نخبه و چهره‌های علمی و دانشگاهی حضور پیدا کرد.

قرار است در این نشست برخی نقطه نظرات درباره مسائل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مطرح شود.

بعد از این نشست قرار است شورای اداری استان سمنان با حضور رئیس جمهور تشکیل جلسه دهد همچنین حضور در نشست خبری دیگر برنامه رئیسی در سفر به سمنان عنوان شده است.


۱۳:۴۳ نشست حجت الاسلام رئیسی با نخبگان استان سمنان آغاز شد

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در نخستین برنامه رسمی کاری خود در سفر یک روزه به استان سمنان بعدازظهر پنجشنبه در نشست نخبگان، علما و روحانیان، خانواده شهدا، اساتید دانشگاه و دانشجویان و ایثارگران و دیگر اقشار نخبه و چهره‌های علمی و دانشگاهی حضور پیدا کرد.

قرار است در این نشست برخی نقطه نظرات درباره مسائل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مطرح شود.

بعد از این نشست قرار است شورای اداری استان سمنان با حضور رئیس جمهور تشکیل جلسه دهد همچنین حضور در نشست خبری دیگر برنامه رئیسی در سفر به سمنان عنوان شده است.


۱۴:۴۸ ایجاد مجتمع دام‌پروری و گلخانه‌ای مصوبات سفر دولت به سمنان است

سید جواد ساداتی نژاد در حاشیه بازدید از طرح‌های کشاورزی استان سمنان به میزبانی شهرستان سرخه ضمن بیان اینکه ایجاد مجتمع‌های دام‌پروری و گلخانه‌ای از مصوبات سفر دولت به استان سمنان است، ابراز داشت: با توجه به اینکه این طرح‌ها در ایجاد اشتغال مؤثر هستند لذا ترتیبی اتخاذ شد تا سرمایه‌گذاران و متقاضیان این بخش‌ها موردحمایت قرار گیرند.

وی بابیان اینکه منطقه مهدی‌شهر و ایل سنگسری یکی از ذخیره‌گاه‌های عشایری کشور محسوب می‌شود، افزود: نژاد گوسفند سنگسری نژاد بومی که باید موردحمایت قرار گیرد لذا باید احیا آن در دستور کار مسئولان استان سمنان واقع شود.

وزیر جهاد کشاورزی بابیان اینکه استان سمنان بخشی از پروتئین موردنیاز استان تهران را تأمین می‌کند، ابراز داشت: این خطه در مرغ گوشتی و تخم‌مرغ ۷۰ درصد و در گوشت قرمز ۳۰ درصد مازاد تولید دارد.

ساداتی نژاد بابیان اینکه طی دو ماه اخیر با تمهیداتی لازم مقرر شد تا عقب‌افتادگی در بحث تأمین نهاده‌های دامی جبران شود، تصریح کرد: می‌بایست شرکت پشتیبانی امور دام، نهاده‌های دام روستایی و عشایری را به‌صورت امانی واگذار کند تا پس از فروش دام، تسویه و یا از تسهیلات دامدار کارت استفاده کنند.


۱۵:۲۸ ۱,۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار به حوزه فرهنگی استان سمنان تعلق گرفت

جواد واحدی در حاشیه سفر وزیر میراث فرهنگی به استان سمنان در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه یک هزار و ۲۰۰ میلیارد اعتبار ریال از محل سفر رئیس‌جمهور به استان تعلق گرفت، ابراز داشت: این اعتبارات برای تکمیل زیرساخت‌های میراث فرهنگی و گردشگری حوزه‌ها و شهرهای مختلف هزینه می‌شود.

وی بابیان اینکه برای تکمیل بازارچه و فروشگاه دائمی صنایع‌دستی استان سمنان ۵۰ میلیارد ریال اختصاص‌یافته است، افزود: این اعتبارات می‌تواند به توانمندسازی و کمک به بازار فروش فعالان حوزه صنایع‌دستی استان سمنان بسیار کمک کند.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بابیان اینکه ۵۰۰ میلیارد ریال برای اجرای پروژه‌های احداث، تکمیل، تجهیز، مرمت موزه‌ها و کاخ‌موزه‌های استان سمنان در نظر گرفته خواهد شد، ابراز داشت: قطعاً این اعتبارات می‌تواند در ایجاد جاذبه‌های لازم برای جذب توریست‌های خارجی اثربخش باشد لذا تمام موزه‌های مهم استان از این اعتبارات بهره‌مند می‌شوند.


۱۶:۳۱ طرح آمایش صنعتی برای ۴۵۰ شهر کشور تهیه می‌شود

سید رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه شورای اداری شاهرود به میزبانی فرمانداری این شهرستان ضمن بیان اینکه ایجاد طرح آمایش صنعتی برای همه شهرستان‌ها در دستور کار قرار دارد، ابراز داشت: در این طرح اشتغال هر شهرستان نیز مدنظر قرارگرفته است.

وی بابیان اینکه طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری ایجاد عدالت صنعتی در کشور است، افزود: در این طرح ابتدا ویژگی، منابع، زیرساخت و ظرفیت‌های هر شهرستان موردبررسی قرار می‌گیرد و سپس بر اساس نتایج حاصل طرح آمایش امکان‌پذیر می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بابیان اینکه طرح آمایش صنعتی برای ۴۵۰ شهر کشور تهیه می‌شود، ابراز داشت: افق طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری تا پایان سال جاری به‌منظور برخورداری همه مناطق کشور از زیرساخت‌های صنعتی و تولیدی برنامه‌ریزی‌شده است.

فاطمی امین بابیان اینکه در طرح آمایش صنعتی سرمایه‌گذاران جدید و قبلی نیز حمایت‌شده و مورد ارتقا قرار خواهند گرفت، تصریح کرد: مبنای این اقدام در هر شهرستان بر اساس میزان اشتغالی که باید در چهار سال آینده ایجاد شود.


۱۷:۰۳ راه‌اندازی کریدورهای بین‌المللی در دست بررسی است

مدیرعامل شرکت راه‌آهن بابیان اینکه راه‌اندازی کریدورهای بین‌المللی شمال - جنوب و شرق - غرب در دست بررسی است، گفت: هم‌اکنون مطالعات این طرح در حال انجام است.

سید میعاد صالحی در جلسه شورای اداری شهر سمنان با حضور وزیر راه و شهرسازی به میزبانی این شهرستان ضمن بیان اینکه راه‌اندازی کریدورهای بین‌المللی در دست بررسی است، ابراز داشت: در این طرح که از شمال - جنوب و شرق - غرب به هم راه خواهند داشت کشورهای همسایه را با ایران در ارتباط بیشتری قرار می‌دهد.

وی بابیان اینکه در این طرح کشورهای روسیه، قزاقستان و ترکمنستان به سمت بنادر جنوبی ایران هدایت می‌شوند، افزود: هم‌اکنون این طرح در دست مطالعه قرار دارد و با تکمیل شدن آن گام‌های بلندی در راستای تحول ریلی کشور خواهیم برداشت.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن بابیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم استفاده همه اقشار مختلف جامعه از ناوگان ریلی است، ابراز داشت: بر این اساس تلاش شد تا طرح‌هایی در دست مطالعه قرار گیرند که بتواند از همه نظر برای عموم جامعه مقرون‌به‌صرفه باشد.

صالحی بابیان اینکه رویکرد ناوگان ریلی فراهم کردن امکان دسترسی لازم برای انجام سفر و تجارت است، تصریح کرد: به نظر می‌رسد که با راه‌اندازی این کریدورهای بین‌المللی بتوانیم ضمن تحول در حوزه ریلی بتوانیم رضایت مردم را نیز فراهم و بهترین خدمات را به جامعه ارائه دهیم.


۱۷:۰۴ نشست شورای اداری استان سمنان آغاز شد

نشست شورای اداری استان سمنان با حضور رئیس جمهور، اعضای کابینه سیزدهم و مسئولان ارشد دولتی و استانی با هدف رسیدگی به مسائل و مشکلات این استان تشکیل جلسه داد.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر پنجشنبه در ادامه سفر یک روزه خود به استان سمنان در نشست شورای اداری به میزبانی استانداری سمنان شرکت کرد. در این نشست تعدادی از وزرا نیز حضور خواهند داشت.

نشست شورای اداری با هدف جمع بندی مسائل مطروحه در سفر امروز کابینه سیزدهم به استان سمنان برگزار می‌شود. وزرای کابینه سیزدهم از صبح در شهرستان‌های مختلف استان از پروژه‌ها و مسائل مرتبط با شهرستان‌های هشت‌گانه استان بازدید به عمل آورده و نشست شورای اداری جنبه جمع بندی این مسائل را دارد.


۱۷:۱۲ دیدار رئیسی و شاهچراغی / رئیس جمهور: وعده غیر عملی نمی‌دهم

رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های خود در استان سمنان با آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهور روز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های خود در استان سمنان با آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفتگو کرد.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در این دیدار ضمن قدردانی از مجاهدت‌های آیت الله شاهچراغی در کنار مردم سمنان اظهار کرد: آثار و برکات حضور شما در این استان جاودانه است زیرا شما با اخلاص کار کردید و خداوند کارهای خالصانه را می‌پذیرد و یاری می‌کند.

رئیسی افزود: آیت الله شاهچراغی محور انسجام و همدلی نیروهای انقلاب در استان سمنان هستند و هدایت‌ها و حمایت‌های ایشان از دولت سرمایه ارزشمندی است.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به مشکلات مطرح شده در استان سمنان عنوان کرد: مشکلات این استان شناسایی شده و به تدریج و بر اساس اولویت حل خواهد شد.

وی تاکید کرد: ما نمی‌خواهیم به مردم وعده‌ای بدهیم که عملیاتی نشود بلکه وعده‌ها به مردم باید عملی شود.


۱۷:۲۴ ۳۰ هزار مگاوات برق به شبکه توزیع کشور اضافه می‌شود

وزیر نیرو بابیان اینکه طی چهار سال آینده ۳۰ هزار مگاوات برق به شبکه توزیع کشور اضافه می‌شود، گفت: توسعه نیروگاه‌های تجدید پذیر به تحقق این مهم کمک خواهد کرد.

علی‌اکبر محرابیان، در حاشیه بازدید از نیروگاه سیکل ترکیبی شهید باکری شهر سمنان بابیان اینکه طی چهار سال آینده ۳۰ هزار مگاوات برق به شبکه توزیع کشور اضافه می‌شود، ابراز داشت: قطعاً تلاش دولت سیزدهم بر تأکید به استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر است به همین دلیل توسعه این نوع نیروگاه‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی بابیان اینکه ۱۰ هزار مگاوات برق آیدنه کشور از طریق نیروگاه‌های تجدید پذیر و مابقی از طریق نیروگاه‌های سیکل ترکیبی بخار یا گاز و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تأمین می‌شود، افزود: بااین‌وجود دولت و وزارت نیرو از سرمایه‌گذارانی که در این حوزه‌ها فعال هستند حمایت خواهد کرد.


۱۷:۴۴ ۱۴ هزار کیلومتر شبکه ریلی داریم / کمبود لوکوموتیو در حوزه ریلی

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بالغ بر ۱۴ هزار کیلومتر شبکه راه‌آهن در ایران وجود دارد، گفت: با این تفاسیر کمبود لوکوموتیو مشکل جدی در حوزه ناوگان ریلی کشور است.

رستم قاسمی در جلسه شورای اداری سمنان به میزبانی فرمانداری این شهرستان ضمن بیان اینکه بالغ‌بر ۱۴ هزار کیلومتر شبکه راه‌آهن در کشور وجود دارد، ابراز داشت: قطعاً در چنین شبکه گسترده‌ای مشکلاتی نیز وجود دارد که می‌کوشیم با همکاری سایر وزارت خانه و دستگاه‌ها این موانع توسعه شبکه ریلی را رفع کنیم.

وی بابیان اینکه کمبود لوکوموتیو مشکل جدی در حوزه ناوگان ریلی کشور است، افزود: در خصوص نوسازی ناوگان ریلی تفاهم‌نامه‌ای با وزارت صمت منعقدشده است که امیدواریم این مهم بتواند سهمی در بهبود کیفیت خدمات‌دهی به استفاده‌کنندگان از خط راه‌آهن داشته باشد.


۱۸:۳۲ چهارصدمیلیارد تومان بودجه به حوزه راه سمنان اختصاص یافت

رستم قاسمی بعد از در نشست شورای اداری سمنان که با حضور رئیس جمهور به میزبانی سالن هلال احمر سمنان برگزار شد درباره بازدید از پروژه‌های شهرستان سمنان، تاکید کرد: در این سفر ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه در خصوص بهسازی جاده‌های بین شهری اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه روز گذشته از جاده فیروزکوه به سمنان‌بازدید انجام شد، ابراز کرد: ۱۰ کیلومتر از این طرح زیر بار ترافیک رفته و برای ۲۷ کیلومتر باقی مانده آن نیز عملیات اجرایی آغاز شده است.

عضو کابینه سیزدهم با بیان اینکه بازدید از طرح حرم تا حرم به انجام رسید و برای سرمایه گذاری از محور سمنان تا مشهد اقدامات لازم شکل خواهد گرفت، تاکید داشت: ظرف دو تا سه ماه آینده، کل عملیات اجرایی واحدهای مورد نیاز استان در فاز اول آغاز خواهد شد.


۱۸:۴۶ صد لیتر بر ثانیه پساب برای مصرف صنایع استان سمنان آماده است

علی اکبر محرابیان بعد از ظهر پنجشنبه در نشست شورای اداری استان سمنان که با حضور رئیس جمهور به میزبانی سالن هلال احمر تشکیل جلسه داد با بیان اینکه استان سمنان با کاهش ۴۷ درصدی بارش باران نسبت به سال گذشته مواجه است، ابراز کرد: در استان سمنان بالاتر از متوسط کشوری آب، صرف بخش کشاورزی می‌شود.

وی با بیان اینکه سد شهید شاهچراغی دامغان، سد مجن شاهرود و سد کالپوش میامی در حال بهره برداری است، ابراز کرد: با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص سد نمرود توافق شد تا از شنبه تملک روستا انجام گیرد.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه از نظر ظرفیت مشکلی در بحث آب شرب سمنان وجود ندارد، گفت: چشمه روزیه به تنهایی می‌تواند آب مورد نیاز را تأمین کند از سوی دیگر سد فینسک برای اطمینان از تأمین آب، پیش بینی شده و هفت میلیون متر مکعب ظرفیت دارد.


۱۸:۴۸ احداث بیمارستان دوم دامغان در برنامه وزارت بهداشت قرار دارد

وزیر بهداشت با اشاره به مطالبه مردم دامغان در زمینه بهداشت و درمان، گفت: احداث بیمارستان دوم این شهرستان در برنامه وزارت بهداشت قرار دارد

بهرام عین الهی بعد از در نشست شورای اداری استان سمنان که به ریاست رئیسی و به میزبانی هلال احمر سمنان برگزار شد با بیان اینکه بیمارستان جدید دامغان در برنامه وزارت خانه است، ابراز داشت: در کنار این طرح بیمارستان برادران رضایی تجهیز خواهد شد.

وی با اشاره به بازدید از بخش‌های مختلف دامغان و با بیان اینکه برخی بانوان این شهرستان برای صنایع دستی نیازمند حمایت بودند، افزود: فرستنده‌های تلویزیونی و رادیویی نیازمند تقویت است.

عضو کابینه سیزدهم با بیان اینکه ریل قطار نیز به دلیل عبور از تپه حصار می‌بایست جابجا شود، ابراز کرد: دامغان معادن بسیار خوبی دارد که با مشکل آب و برق مواجه است.

عین الهی با بیان اینکه احداث پست ۵۲ کیلو واتی برق در دامغان محقق نشده است، ابراز کرد: امروز چندین مصوبه با اعتبار مطلوب برای این شهرستان تصویب شد که امیدواریم بخشی از مشکلات این شهرستان را رفع کند.


۱۸:۵۷ نشست خبری رئیس جمهور آغاز شد / آخرین برنامه قبل از ترک سمنان

رئیس جمهور ایران اسلامی در پایان سفر یک روزه به استان سمنان در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران شرکت کرد تا به سوالات آنها پاسخ بدهد.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در پایان سفر یک روزه هیئت دولت به استان سمنان در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران به میزبانی سالن هلال احمر سمنان شرکت کرد تا به تشریح زوایای مختلف این سفر بپردازد.

به نظر می‌رسد عمده مسائل مرتبط با این نشست، آب، اشتغال، حمایت از تولید، راه و حمل و نقل، صنعت و کشاورزی، طرح‌های نیمه تمام و به خصوص پروژه‌های آبرسانی، جوانان و… باشد.

رئیسی بعد از این نشست، سمنان را به مقصد تهران ترک خواهد کرد.


۱۸:۵۸ دامداران استان سمنان نهاده‌های امانی دریافت می‌کنند

رئیس جمهور با بیان اینکه مشکلات دامداران به خصوص در تهیه خوراک از جمله مطالبات مهم استان سمنان محسوب می‌شود، گفت: دامداران به صورت امانی خوراک دریافت خواهند کرد.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنج‌شنبه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه در پایان سفر یک روزه خود به استان سمنان درباره مهمترین مصوبات این سفر بیان کرد: پروژه حرم تا حرم یکی از مهمترین طرح‌های استان سمنان در حوزه حمل و نقل است که به واسطه مسیر طولانی ۱۰ ساعته در استان می‌بایست ایستگاه‌هایی برای کاهش مخاطرات در نظر گرفته شود.

وی افزود: طبق بررسی که وزرای کابینه در سطح شهرستان‌های استان سمنان انجام دادند خوشبختانه توانستیم شاهد مصوبه خوبی باشیم که ماحصل سفر یک روزه هیئت دولت به استان بود که وزرا به تفکیک در خصوص آنها توضیح دادند همچنین این پروژه‌ها سعی شد به ظرفیت‌های استان شامل صنعت کشاورزی حمل و نقل و همچنین کمبود آب توجه ویژه‌ای شود.

رئیس جمهور بیان داشت: از سویی دیگر در نشست‌های مختلف که با مسئولان استاندار نخبگان و مردم داشتیم مسائل و مشکلات مطرح شده و ناظران نسبت به تهیه گزارش‌های آن مبادرت می‌ورزند برای مثال در حوزه بهداشت و درمان و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی یکی از اولویت‌های کاری دولت سیزدهم در استان سمنان خواهد بود.


۲۱:۱۱ رئیس جمهور سمنان را به مقصد تهران ترک کرد / پایان سفر نهم

حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور ایران اسلامی در پایان نهمین سفر استانی خود، سمنان را به مقصد تهران ترک کرد.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در پایان سفر یک روزه هیئت دولت به استان سمنان در میان بدرقه مسئولان استانی و شهرستانی سمنان را به مقصد تهران ترک کرد.

رئیسی صبح امروز ابتدا به بازدید از چند طرح صنعتی در مهدی‌شهر و سمنان پرداخت و سپس در جمع نخبگان و خانواده شهدا و ایثارگران سخنرانی کرد، رئیسی در ادامه در نشست شورای اداری با حضور وزرای کابینه سیزدهم حضور یافت.

آخرین برنامه حجت‌الاسلام رئیسی در سفر به استان سمنان حضور در نشست خبری بود. در این سفر وزرای کابینه نیز در شهرستان‌های استان حضور داشتند.

رئیسی لحظات قبل در فرودگاه سمنان با بدرقه استاندار و نماینده ولی فقیه در استان سمنان و سایر مسئولان به تهران بازگشت.

کد خبر 5343606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha