۱۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۴۴

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان رضوی:

۱۳ آبان بازخوانی اندیشه‌های استکبارستیزی قرآن است

۱۳ آبان بازخوانی اندیشه‌های استکبارستیزی قرآن است

تایباد ـ مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان رضوی گفت: گرامی‌داشت ۱۳ آبان، بازخوانی اندیشه‌های استکبارستیزی قرآن کریم است.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم گرامیداشت یوم‌الله ۱۳ آبان پیش از ظهر پنج‌شنبه با حضور امامان جمعه تسنن و تشیع، فرماندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی و نظامی و دیگر اقشار مردم شهر تایباد در مسجد جامع امام صادق (ع) این شهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد حسن ایزدی در این مراسم با بیان این‌که سیزده آبان، یوم‌الله است و ریشه قرآنی دارد، اظهار کرد: سیزده آبان بیانگر سه واقعه مهم و تاریخی در انقلاب اسلامی است؛ اول تبعید امام خمینی (ره) به دنبال روشنگری ایشان در مقابل لایحه کاپیتولاسیونی که حق برخورد قضائی با رفتارهای خلاف قانون آمریکایی‌ها و وابستگان آنان را از ایران سلب می‌کرد، بود.

وی ادامه داد: واقعه مهم دیگر ۱۳ آبان، هجوم وحشیانه حکومت پهلوی به دانش‌آموزان بود که تعدادی از دانش آموزان در این واقعه به خاک و خون کشیده شدند و آخرین رویداد این روز نیز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بود که امام خمینی (ره) آن را انقلاب دوم نامیدند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان رضوی در تشریح شعار «نه شرقی نه غربی، جمهوری اسلامی»، گفت: زمانی که ایران شعار «نه شرقی نه غربی» را سر داد، برخی سوال می‌کردند مگر می‌شود در فضای این شعار حتی نفس کشید؟ اما انقلاب اسلامی نشان داد که می‌توان با توکل بر خدا، به‌جایی رسید که بدون شرق و غرب به اهداف متعالی دست پیدا کرد.

وی، شرط استقلال از شرق و غرب را «بندگی پروردگار» دانست و افزود: شعار انقلاب ما «لااله الا الله» است، یعنی تنفر از هر چیز جز خداوند و عشق و علاقه به «توحید و آزادگی».

ایزدی اضافه کرد: خداوند متعال خطاب به موسی (ع) می‌گوید «وقتی بنی‌اسرائیل را از چنگ فرعون نجات دادی، ایام‌الله را به قومت یادآوری کن» زیرا این نشانه‌ای برای انسان‌های صبور و شکرگزار است.

یکپارچگی اسلامی عامل شکست دشمن

ایزدی با بیان این‌که دشمن درصدد دخالت در تمام امورات زندگی ما است، خاطرنشان کرد: استکبار وحدت ما را نمی‌خواهند، به جنایت‌های دست نشانده‌های آنان در افغانستان نگاه کنید، این جنایت‌ها رخ می‌دهد زیرا می‌دانند با یکپارچگی اسلام، دیگر در این نقطه از دنیا جایی نخواهند داشت.

وی تأکید کرد: مردم ایران ثابت کردند با وحدت می‌توانند به هرچه می‌خواهند دست پیدا کنند و امروز دشمنان ما در شگفتند که چطور با این همه تحریم و محدودیت، ایران اسلامی به این اقتدار رسیده است.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان رضوی به سرقت دریایی اخیر آمریکا نیز اشاره کرد و متذکر شد: ۱۳ آبان، بازخوانی اندیشه استکبارستیزی است.

وی با بیان این‌که ارتباط قوی با پروردگار و بصیرت، دو عامل مهم پیشرفت ایران اسلامی است، تصریح کرد: وحدت و همدلی در سایه بندگی خداوند، سومین عامل مهم اقتدار امروز ما است که قرآن کریم در این رابطه دستور می‌دهد «انسان‌های مؤمن با یکدیگر سرجنگ ندارند، با مهربانی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و در مواجه با کفار با عزت در کنار هم قرار می‌گیرند».

ایزدی اضافه کرد: هر جای از هم جدا شدیم، فضا برای توطئه دشمن فراهم می‌شود.

بصیرت و مقاومت نقشه‌های دشمن را نقش بر آب می‌کند

در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام حسین ملکی ابرده، امام جمعه شهرستان تایباد با بیان این‌که برخی می‌پرسند منطق شما از «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» چیست، گفت: ماهیت جبهه حق «جهاد کبیر» و ماهیت جبهه استکبار «فساد کبیر» است، قرآن کریم بین جبهه حق و استکبار تفاوت ماهوی قائل شده، این دو نمی‌توانند در کنار یکدیگر قرار بگیرند و این مبارزه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: امروز به برکت ولایت، ایران اسلامی مقتدر است و می‌بینیم رئیس دزدان دریایی را با چه خفتی از آب‌های منطقه دور می‌کنند، با وجود اینکه امروز محافل علمی عالم به این نتیجه رسیدند که قدرت از غرب به سمت شرق در حال گردش است، باید به یاد داشته باشیم بصیرت و مقاومت می‌تواند تمام نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کند.

کد خبر 5343803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha