۱۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۰۴

در ادعایی تکراری؛

آمریکا: برجام مبنای مذاکره برای سایر موضوعات است!

آمریکا: برجام مبنای مذاکره برای سایر موضوعات است!

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی است اگرچه اولویت، بازگشت متقابل به برجام است، اما این توافق به عنوان مبنایی برای بحث درباره سایر مطالبات واشنگتن قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا «سیاست دولت بایدن، طولانی‌تر و مستحکم‌تر کردن توافق با ایران است»؛ مدعی شد: همیشه گفته‌ایم که در نخستین قدم، خواهان آن هستیم که برنامه هسته‌ای ایران یک بار دیگر مهار شود. برای همین است که بیش از هر چیز، روی تصمیم گیری درباره این موضوع متمرکز هستیم که آیا بازگشت متقابل به تعهدات امکان پذیر هست.

پرایس در ادامه ادعاهای تکراری خود افزود: اگر موفق به بازگشت متقابل به تعهدات شویم؛ بعداً از برجام نه تنها به عنوان مبنایی برای مذاکره درباب استحکام و طولانی‌تر کردن توافق، بلکه برای گذاشتن سایر موضوعات نگران کننده روی میز و صحبت درباره آنها به روشی موثر و کارآمد استفاده می‌کنیم. موضوعاتی که نه تنها دغدغه واشنگتن، بلکه مایه نگرانی متحدان و شرکای منطقه‌ای ما نیز هستند.

پرایس این ادعا را در حالی مطرح می‌کند که ایران بارها از آزمایش‌های موشکی که ماهیتی کاملاً دفاعی دارد؛ به عنوان خط قرمز خود یاد کرده که درباره آن به هیچ عنوان مصالحه نمی‌کند.

ادعاهایی هم که درباره رفتار منطقه‌ای ایران وجود دارد؛ از سوی آنهایی مطرح می‌شود که اصولاً فرسنگ‌ها دور از این منطقه زندگی می‌کنند و دنبال ماجراجویی‌های مداخله جویانه هستند.

ایران اخیراً با آغاز مذاکرات با هدف لغو تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی، در روز ۸ آذرماه در وین، موافقت کرده است حال آنکه تاکید می‌کند که هدف مذاکره، حرف زدن محض نیست؛ بلکه حصول توافقی ملموس و احترام به منافع متقابل است.

کد خبر 5344252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • RO ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      0 0
      بخواب بلکه پنبه دانه در خواب ببینی!!!!