۱۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۳۵

امام جمعه بخش مرکزی یزد:

نیاز مردم بخش مرکزی یزد به زمین و مسکن مدنظر مسئولان باشد

نیاز مردم بخش مرکزی یزد به زمین و مسکن مدنظر مسئولان باشد

یزد- امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: نیاز مردم بخش مرکزی یزد به زمین و مسکن مدنظر مسئولان باشد همچنین ارتقاء وضعیت اتوبوسرانی شهری در این منطقه مورد توجه شهرداری قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمدکاظم مدرسی در خطبه های این هفته نمازجمعه با تسلیت رحلت مرحوم آیت الله علاقه‌بند و آرزوی علو درجات برای این شخصیت ارزشمند اظهار داشت: آیت الله علاقه‌بند به منزله آیت الله بهجتی بودند برای یزد و ایشان هم علم، عمل، معرفت و خدمت داشت و هم در عرصه های مختلف اخلاق و زهد را رعایت می کرد و از لحاظ اجتماعی و سیاسی نیز انسانی بصیر و پیوسته مدافع ولایت فقیه بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قانون حمایت از خانواده و فرزندآوری که هفته گذشته مطرح شد، افزود: نرخ زاد و ولد کشور ما حدود شش دهم درصد است و به هر حال تصویب قانون در راستای حل این موضوع، قدم نخست است و قدم‌های دیگری نیز از جمله مسکن و شغل جوانان، تحصیلات راحت‌تر و آسوده‌تر و امنیت جوان نیز باید برداشته شود البته جامعه نیز باید توکل و باور به خدا داشته باشد تا بتواند زندگی خود را اداره کند.

مدرسی با اشاره به ۱۳ آبان، روز استکبار ستیزی، عنوان کرد: از دیدگاه قرآن دشمنان ما که اگر همان کفار تلقی کنیم به دو بخش تقسیم می‌شوند؛ بخش اول کسانی که به خاطر دین با ما دشمنی می‌کنند و بخش دوم کسانی هستند که به خاطر دین با ما دشمنی ندارند اما نمی‌خواهند ما قدرتمند و توانمند باشیم.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: قرآن بیان می‌کند این‌ها را از یکدیگر جدا کنید. آن کسانی که با دین شما در ستیز هستند شما هم اصلاً با آن‌ها رابطه نداشته باشید و نحوه روبه رو شدن با آن‌ها را قرآن به ما نشان می‌دهد و اما کسانی که از بعد دینی با شما دشمنی ندارند، نمی‌توانند شما را ببینند ولی از بعد دین با شما دشمنی ندارند شما باید با آنها به قسط و عدل رفتار کنید و با آنها ارتباط برقرار کنید.

وی افزود: در نحوه مواجه با کفاری که با ما ستیزه جویی دارند، آن هم از بعد دینی، قرآن بیان می کند باید برای ایجاد بازدارندگی در زمینه تعرض نسبت به ما هوشیار باشیم و اسباب وحشت آنها را فراهم کنیم و مواضع انقلابی خودمان را مطرح و اعلام کنیم و رفتار بعدی این است که هرگز با کفار پیوند برقرار نکنیم.

مدرسی بیان کرد: یکی دیگر از نحوه‌های برخورد این است که ما ترس از استکبار نداشته باشیم، یک عده ای هستند می گویند بله ما اگر رابطه با استکبار نداشته باشیم سختی ها بر ما عارض می شود که این چنین نیست. همچنین خوش گمانی به چنین دشمنانی هم نباید داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه نباید به مستکبران تکیه و اعتماد داشته باشیم، عنوان کرد: نباید از درخواست‌ها و خواهش‌های آنها پیروی کنیم که این اقدام همان جهاد کبیر است.

مدرسی ادامه داد: از جمله موضوعات نیازمند به توجه در بخش مرکزی یزد، بحث مسکن جوانان و زمین درخواستی آنان است که تاکنون حل نشده است، بحث امنیت و حضور اتباع و نبود کلانتری و اینکه زمین و اعتبار این موضوع از سوی مردم تامین خواهد شد و باید زمینه ها و مجوزهای لازم برای حل این مسئله از سوی نهادهای متولی امر فراهم شود.

وی همچنین بر لزوم ارتقا وضعیت خدمات اتوبوسرانی در بخش مرکزی یزد تاکید کرد و گفت: شهرداری باید در این زمینه همکاری لازم را برای ایاب و ذهاب روزانه مردم داشته باشد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد اظهار داشت: آپارتمان های زیادی که در این محدوده ساخته می شود پیوست فرهنگی، آموزشی و عبادی ندارند و نباید بی تفاوت از کنار این مسئله مهم عبور کنیم.

کد خبر 5344423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha