۱۶ آبان ۱۴۰۰، ۱:۱۶

با اعلام رسمی،

هلند حضور نظامی خود در عراق را تمدید کرد

هلند حضور نظامی خود در عراق را تمدید کرد

هلند مأموریت نظای خود در عراق را تا یکسال دیگر یعنی تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ برابر با ۱۰ دی ماه ۱۴۰۱ تمدید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کردستان ۲۴، هلند مأموریت نظای خود در عراق را تا یکسال دیگر یعنی تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ برابر با ۱۰ دی ماه ۱۴۰۱ تمدید کرد.

تمدید حضور نظامی هلند در عراق از سوی «هنک کمپ» وزیر دفاع هلند و «بن کناپن» وزیر امور خارجه این کشوردر قالب نامه‌ای به پارلمان این کشور اعلام شده است. در این نامه آمده است که دولت هلند علیرغم شکست داعش در عراق و سوریه، این گروه تروریستی را همچنان یک تهدید می‌داند.

عمده مأموریت نظامی هلند در عراق متمرکز بر حفاظت از فرودگاه بین‌المللی اربیل است و به همین منظور حدود ۱۵۰ نظامی هلندی از این فرودگاه بین‌المللی در کردستان عراق محافظت می‌کنند.

هلند همچنین به پیشمرگه‌های اقلیم کردستان خدمت مشاوره‌ای ارائه می‌دهد و وزارت دفاع هلند یک مشاور نظامی در وزارت امور پیشمرگه قرار داده است.

وزرای دفاع و خارجه هلند در این نامه نوشتند: «با این تمدید فنی یک ساله، هلند به عنوان یک شریک قابل اعتماد به نبرد علیه داعش کمک می‌کند.»

هلند بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ نیروی نظامی در عراق دارد. بر اساس گزارش خبرگزاری دولتی هلند، بیش از ۵۰ سرباز هلندی در اربیل در بخش حکومت خودمختار کردستان و در کنار دیگر سربازان خارجی که در ائتلاف بین‌المللی علیه داعش فعالیت می‌کردند، حضور داشته‌اند.

کد خبر 5345453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha