۱۸ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۵۵

مسئول واحد نمایش حوزه هنری چهارمحال و بختیاری مطرح کرد؛

حمایت حوزه هنری چهارمحال و بختیاری از سه اثر صحنه ‌ای

حمایت حوزه هنری چهارمحال و بختیاری از سه اثر صحنه ‌ای

شهرکرد- مسئول واحد نمایش حوزه هنری چهارمحال و بختیاری از حمایت سه اثر صحنه ای در استان خبر داد و گفت: آثار نمایش خیابانی به دلیل عدم احراز شرایط کمی و کیفی تائید نشده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، امین بسیم اظهار کرد: فراخوان تولید و اجرای عموم نمایش صحنه‌ای و خیابانی از سوی واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری با هدف حمایت از تولید آثار فاخر نمایشی تیر ماه امسال منتشر شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۵ اثر صحنه‌ای و خیابانی از هنرمندان استان ارزیابی شد، عنوان کرد: نمایش‌های «رد سوز برف و باد ازبن استخوان‌های یخ زده» به کارگردانی «سعید جوانبخت»، «اون شب خونه چه خبر شد؟» به کارگردانی «مسلم سلیمانیان چالشتری» و «کافور» به کارگردانی «سارا اسماعیلی» برای حمایت تولید از سوی هیأت انتخاب حوزه هنری پذیرفته شدند.

مسئول واحد نمایش حوزه هنری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه آثار نمایش خیابانی به دلیل عدم احراز شرایط کمی و کیفی تأیید نشدند، تصریح کرد: حوزه هنری در نیمه دوم سال جاری از تولید سه اثر صحنه‌ای حمایت می‌کند.

بسیم ادامه داد: این آثار صحنه‌ای بر حسب بازبینی نهایی و ارزیابی کارشناسان از ۹۰ تا ۱۲۰ میلیون ریال حمایت مالی می‌شوند.

وی با بیان اینکه نمایش‌های صحنه‌ای تولید شده حوزه هنری به مدت ۱۰ شب در شهرکرد به روی صحنه می‌روند، افزود: حمایت از تولید آثار با کیفیت هنرمندان تئاتر استان در دستور کار حوزه هنری است و واحد نمایش حوزه هنری استان به زودی از نخستین مجموعه نمایشنامه، نمایشنامه نویسان استان نیز رونمایی می‌کند.

گفتنی است؛ واحد نمایش حوزه هنری هر ساله بیش از پنج اثر نمایشی در ژانرهای مختلف را حمایت می‌کند و تا کنون کارگاه‌های مختلفی با عنوان‌های کارگردانی، نمایش خلاق، نمایش کودک و نوجوان، نمایشنامه نویسی برگزار کرده است.

کد خبر 5347512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha