۲۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۴۹

معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خبر داد؛

تزریق دوز اول واکسن کرونا به ۹۰ درصد گروه هدف در استان بوشهر

 تزریق دوز اول واکسن کرونا به ۹۰ درصد گروه هدف در استان بوشهر

بوشهر- معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در گروه سنی بیش از ۱۸ سال، ۹۰ درصد دوز اول واکسن و ۷۰ درصد دُز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

محمدمهدی خواجه ئیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ۷۸ درصد دانش آموزان بوشهری در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال دوز اول و ۵۰ درصد دوز دوم واکسینه شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد افراد استان بوشهر هنوز واکسینه نشده‌اند، اضافه کرد: بسیاری از بیماری‌هایی که در گذشته موجب مرگ‌ومیر می‌شدند هم‌اکنون با انجام واکسیناسیون دیگر رخ نمی‌دهد در زمینه کرونا هم با واکسیناسیون می‌توان جلوی شیوع و پیشروی آن را گرفت.

خواجه ئیان بابیان اینکه هم‌اکنون از معدود استان‌هایی هستیم که تمام شهرستان‌هایش رنگ آبی دارد افزود: تزریق واکسن و رعایت اصول بهداشتی توسط مردم موجب شده که مرگ‌ومیرها، شمار بستری‌ها و ابتلاء به بیماری سخت کرونا را کاهش داده است.

خواجه ئیان افزود: دوز سوم واکسن کرونا بانام دوز بوستر یا تقویتی در استان بوشهر و کشور برای افراد بالای ۶۰ سال، کادر درمان و بیماران خاص که دو دوز را دریافت کرده‌اند تزریق می‌شود.

وی بیان کرد: زمان دوز سوم بعد از گذشت چهار تا شش ماه است و توصیه می‌شود واکسنی از همان نوع یا واکسنی که خاص دوز سوم است تزریق شود.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: هم‌اکنون در زمینه واکسن وارداتی و تولید داخل هیچ‌گونه کمبودی در استان بوشهر نداریم و تنها نگرانی ما عدم مراجع برخی افراد برای تزریق واکسن است.

وی تأکید کرد: واکسیناسیون درمان بیماری است بلکه یک اقدام پیشگیرانه در همه دنیاست بنابراین واکسن‌ها باید تزریق شوند و مدت‌زمانی از تزریق بگذرد و پس‌ازآن ایمنی نسبی برای فرد حاصل می‌شود تا در مقابل حملات جدیدی که ویروس در ماه‌های آینده ممکن است به وقوع بپیوندد خود را مقاوم نگه داریم.

کد خبر 5352179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha