۲۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۹:۴۸

در ۶ ماهه نخست امسال؛

صادرات کالاهای غیرنفتی خوزستان ۲.۵ میلیارد دلار بوده است

صادرات کالاهای غیرنفتی خوزستان ۲.۵ میلیارد دلار بوده است

خرمشهر- سرپرست اداره کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان، میزان صادرات غیرنفتی این استان را بیش از ۷ تن و معادل ۲.۵ میلیارد دلار اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید حسین نژاد بعد از ظهر امروز چهارشنبه در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر خرمشهر اظهار کرد: در تولیدات استانی همچون سبزی، صیفی، خرما و شیلات آمار صادرات غیرنفتی در ۶ ماهه اول امسال کمتر از ۷.۵ تن و بالغ‌بر ۲.۵ میلیارد دلار بوده است.

وی بر لزوم توجه به صادرات کالاهای غیرنفتی تأکید کرد و گفت: صادرات جایگاه خود را در جهان پیدا کرده و کشور ما باید در سیاست‌گذاری خود جایگزین واردات را لحاظ کند چون مزیت‌هایی همچون بالا بردن میزان صادرات و افزایش تراز مالی را به دنبال خواهد داشت.

حسین نژاد ادامه داد: سهم صادرات ایران در اتحادیه اوراسیا کمتر از یک درصد است که باید علاوه بر افزایش صادرات در این اتحادیه اقتصادی نگاهمان به صادرات استان نیز باشد.

مدیرکل گمرک خرمشهر نیز در این مراسم اظهار کرد: برای رونق صادرات گمرک خرمشهر در تمام ساعات اداری و غیر اداری و حتی روزهای تعطیل تا آخرین ماشین خدمات‌رسانی می کند و مواد اولیه به صورت ورود موقت ترخیص می شوند.

به گزارش مهر، در این همایش هادی ثامری نیا، لفته دریس، ناجی محمدیان. محمدهادی بخشی زاده مقدم، فرید حجازی پور پنج صادرکننده برتر معرفی شدند.

همچنین از ۱۷ فعال اقتصادی و فعالان عرصه تجارت نیز تجلیل شد.

تداوم در صادرات، خلاقیت و تنوع در کشورهای صادرکننده و شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی از ملاک‌های انتخاب صادرکنندگان برتر بود.

کد خبر 5354530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha