۲۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۲۱

مدیرعامل شرکت آبفا تأکید کرد؛

لزوم تزریق نقدینگی به طرح‌های فاضلاب اهواز

لزوم تزریق نقدینگی به طرح‌های فاضلاب اهواز

اهواز - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: اگر تزریق نقدینگی به طرح فاضلاب اهواز نداشته باشیم، سرعت پروژه‌هایی که اکنون به‌خوبی در حال اجرا هستند بی‌شک کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا جانباز صبح امروز شنبه در نشست بررسی آخرین اقدامات پروژه‌های اجرایی شرکت آب و فاضلاب خوزستان که با حضور وزیر نیرو از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: در جلسه‌ای با معاون اول رئیس‌جمهور مطرح شده که اگر تزریق نقدینگی به طرح فاضلاب اهواز نداشته باشیم، سرعت پروژه‌هایی که اکنون به‌خوبی در حال اجرا هستند بی‌شک کاهش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت آبفای کشور ادامه داد: از وزیر نیرو درخواست داریم تا نامه‌ای برای معاون اول رئیس‌جمهور فرستاده شود و از پنج هزار میلیارد تومان در نظر گرفته‌شده برای فاضلاب اهواز حدود یک هزار میلیارد تومان یا ۵۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به پروژه تزریق شود.

وی با اشاره به طرح‌های فاضلاب سایر شهرهای خوزستان تصریح کرد: اجرای طرح‌های فاضلاب دیگر شهرهای خوزستان به‌جز اهواز در مسیر موافقت‌نامه هستند و پیگیر اجرای آنها هستیم؛ همچنین به‌زودی پیمانکار پروژه فاضلاب شهر آبادان مشخص می‌شود و با پیگیری‌های انجام‌شده از سوی آبفای خوزستان این پروژه با فاینانس خارجی اجرایی خواهد شد.

وی به مناقصه پروژه فاضلاب مسجدسلیمان اشاره کرد و گفت: این طرح با ارزش حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برگزار شده و پیمانکار آن در مرحله تجهیز کارگاه است که از محل فاینانس ماده ۵۶ است اما در مجموع بانک‌ها رغبت چندانی در این زمینه ندارند.

جانباز اضافه کرد: فاینانس پروژه فاضلاب خرمشهر نیز از طریق بانک در حال پیگیری است؛ شرکت آبفا برای ماهشهر، بندر امام و برای دیگر شهرهایی که در بارش‌های سال گذشته دچار آب‌گرفتگی شده‌اند در حال انجام اقداماتی است تا امسال کمتر دچار مشکل شوند.

وی بیان کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب شادگان آماده بهره‌برداری است و چهار تصفیه‌خانه فاضلاب دیگر نیز در دست اجرا هستند؛ تصفیه‌خانه فاضلاب آبادان نیز تا پایان امسال وارد مدار خواهد شد.

وی با بیان اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب غرب اهواز یکی از طرح‌هایی است که در حال تأمین منابع خارجی آن هستیم اما تاکنون خط اعتباری برای این طرح برقرار نشده است، عنوان کرد: مناقصه این تصفیه‌خانه برگزار شده که امید است با مصوبه دولت، عملیات اجرایی بخش عمده‌ای از خطوط و ایستگاه‌های پمپاژ تصفیه‌خانه فاضلاب غرب اهواز ظرف مدت یک ۳۰ تا ۴۰ روز آینده اجرایی شود.

کد خبر 5356128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha