۲ آذر ۱۴۰۰، ۹:۱۳

دبیر کنگره بین المللی گسترش فرهنگ غدیر:

نهج البلاغه کلید حل مشکلات عصر حاضر است

 نهج البلاغه کلید حل مشکلات عصر حاضر است

ساری- دبیر کنگره بین المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه در جهان از نهج البلاغه به عنوان کلید حل مشکلات عصر حاضر یاد کرد و گفت: برای ترویج فرهنگ غدیر باید تلاش کرد.

حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه کنگره بین المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر با هدف معرفی فرهنگ نورانی غدیر و نهج البلاغه با همکاری دفتر نماینده ولی فقیه، استانداری و نهادها و مراکز مختلف برگزار می‌شود، افزود: این کنگره در سال آینده برگزار می‌شود.

وی آشنایی با فرهنگ غدیر به عنوان الگوی حکومتی برای جوامع انسانی، آشنایی با نهچ البلاغه به عنوان گنجینه بیکران معارف اسلام را از جمله اهداف بیان کرد و گفت: گشودن افق‌های جدید با بهره گیری از سرچشمه‌های غدیر و نهج البلاغه، تأمین نیازهای درونی انسانی از طریق گسترش فرهنگ غدیر از دیگر اهداف است.

وی ادامه داد: نهج البلاغه به عنوان کلید حل مشکلات عصر حاضر بوده، مقابله علمی با بحران‌های مختلف فردی و اجتماعی، حاکم، گسترش فرهنگ غدیر و نهضت نهج البلاغه خوانی از دیگر اهداف است.

حجت الاسلام ابراهیمی یادآور شد: فراخوان این کنگره تا ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۱ انجام می‌شود و در دو محور با موضوعات غدیر و پیام جهانی، تبیین مبانی معرفتی فرهنگی قرآن کریم در قرآن مجید، فرهنگ غدیر از نگاه متفکران غیرمسلمان، نقش و رسالت رسانه‌ها، مروجان جهانی فرهنگ غدیر از دیگر محورها است.

دبیر این کنگره بین المللی، ترویج نهج البلاغه و نقش آن در رفع مشکلات جهان معاصر، پایه گذاری دولت و نظام اسلامی و نقش آن در گسترش زندگی مسالمت آمیز از دیگر محورها است.

کد خبر 5358613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha