۵ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۵۹

امام جمعه آرادان:

دوره مذاکره برای مذاکره تمام شد/ ایران در اوج اقتدار نظامی

دوره مذاکره برای مذاکره تمام شد/ ایران در اوج اقتدار نظامی

آرادان- امام جمعه آرادان با بیان اینکه دولت سیزدهم نباید در مذاکرات محافظه کار باشد، گفت: دوران هشت ساله خسارت محض و مذاکره برای مذاکره گذشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام جلیل شریفی نیا در خطبه‌های نخستین نماز جمعه آذرماه ۱۴۰۰ آرادان به میزبانی مسجد صاحب‌الزمان (عج) با بیان اینکه پس از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا ناوگان نظامی خود را به خلیج فارس آوردند، ابراز کرد: ما در آن روزگار مانند امروز اقتدار نظامی و دفاعی نداشتیم که بتوانیم کاری کنیم که دشمن حتی نگاه بد به کشور نداشته باشد، اما آن روز واقعاً دستان خالی داشتیم و ارتش هنوز از بازسازی نشده و سپاه نیز منسجم نبود لذا آمریکایی‌ها تهدید کردند و امام خمینی (ره) در پنجم آذرماه دستور تأسیس بسیج را دادند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی تعبیری دارند که می‌فرمایند گویا بیان فرمان تأسیس بسیج به امام خمینی (ره) الهام شده بود که چنین شجره طیبه‌ای را تأسیس کند، لذا امام فرمود کشوری که ۲۰ میلیون جوان دارد باید ۲۰ میلیون بسیجی داشته باشد و به محض صدور این فرمان تمام شهرها و روستاهای کشور پایگاه‌ها ایجاد شدند و جوانان آموزش‌های نظامی را از پاسداران و ارتشی‌ها دیدند و در مدت کوتاهی میلیون‌ها نفر در پایگاه‌ها حضور یافتند تا آمریکایی‌ها عقب نشینی کردند زیرا با توده میلیونی نیروهایی مواجه شدند که دنبال حقوق و مواجب نبوده و به خاطر خدا به میدان آمدند و این امر سبب عقب نشینی دشمنان شد.

بسیج برکات زیادی داشته است

امام جمعه آرادان با بیان اینکه بسیج برکات بسیار زیادی داشته است، بیان کرد: امام خمینی (ره) فرمود «اگر در کشوری تفکر بسیجی طنین‌انداز باشد چشم طمع جهان خواران از آن دور خواهد ماند» و این نشان از اهمیت تفکر بسیجی است و امروز به حمدالله این تفکر جغرافیای ایران را در نوردید و تمام عالم را در برگرفت.

شریفی نیا با بیان اینکه اگر امروز می‌بینیم که داعشی های تا بن دندان مسلح نتوانسته‌اند حکومت قانونی سوریه را سرنگون کنند و پس از عراق به سمت لبنان و حتی ایران بیایند، به واسطه همین تفکر بسیجی است، گفت: اگر بچه‌های بسیجی ما در مقابل داعش نمی‌جنگیدند ما امروز باید به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در تهران، اسلام آباد غرب و همدان و… می‌بایست با داعش روبرو می‌شدیم و این تفکر بسیجی است که داعش را به اضمحلال رساند.

وی با بیان اینکه در یمن انصار الله در مقابل نیروهای ائتلاف سعودی یعنی امارات، آمریکا، عربستان و… ایستادگی کرده و تقریباً کل کشور یمن به تصرف نیروی بسیجی انصار الله در خواهد آمد، تاکید کرد: این موضوع ارزشمندی است چرا که امام خمینی (ره) با همین تفکر بسیج مستضعفین را پایه گذاری کردند. ایشان هرگز نگفتند بسیج ایران اسلامی بلکه اعلام کردند بسیج تمام مستضعفین دنیا؛ حتی ایشان جمله دیگری دارند که می‌فرمایند شما بسیجیان باید به دنبال تشکیل حکومت و تمدن نوین اسلامی باشید و افق دید امام خمینی (ره) همین موضوع بوده که نیروی بسیج تنها برای مقابله با چالش‌های درون نظام و انقلاب اسلامی ایران نیست بلکه رسالتی بزرگ‌تر و جهانی دارد.

محافظه کاری در برابر غرب تمام شد

امام جمعه آرادان با بیان اینکه هفتم آذرماه سالروز شهادت دانشمند هسته‌ای دکتر فخری زاده است، تاکید کرد: همین واکسن‌هایی که امروز برای کرونا در حال تولید است، از جمله کارهای وی است و دشمنان اهمیت وجود ایشان را می‌دانستند که چنین اقدامی را انجام دادند. همسر ایشان نقل می‌کند که وقتی به این شهید می‌گفتم چرا این میزان کار دشوار را انجام می‌دهید، اعلام می‌کرد که «هر چه من بیدار باشم، خواب را از چشمان نتانیاهو می‌گیرم» و این تفکر شهید فخری زاده‌های این انقلاب است.

شریفی نیا با بیان اینکه هفته آتی نخستین مذاکرات تیم هسته‌ای دولت سیزدهم با غرب است، گفت: مذاکرات در وین در حالی آغاز می‌شود که غرب می‌داند مواضع رئیسی روشن است مواضعی نیست که محافظه کاری در آن وجود داشته باشد مانند هشت سال گذشته که گفتگوهای بیهوده به نتیجه‌ای نرسید و رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره آن فرمودند، خسارت محض بود زیرا ده‌ها و صدها تحریم علیه ایران اسلامی بعد از این مذاکرات وضع شد حال اما شرایط عوض شده و تغییر کرده است.

وی افزود: آمریکایی‌ها از هم اکنون شروع کرده و ائتلاف جعلی را تشکیل داده‌اند که سه کشور اروپایی بعلاوه آمریکا، خلیج فارس و اسرائیل گروهی را شکل داده‌اند که علیه ایران موضوع بگیرند. نماینده آمریکا در امور ایران نیز اعلام کرده بود که یا ایران باید مذاکره کند و باید ضرب العجل وضع شود زیرا ایران در حال تنش‌زایی است و اخیراً نیز مدیرکل آژانس هسته‌ای نیز بیان کرد که به ما اجازه کامل داده نمی‌شود لذا همه اینها تلاشی است برای اینکه ایران در مذاکرات محکوم شود اما باید این کشورها بدانند که دولت انقلابی و ولایی حجت‌الاسلام رئیسی محافظه کاری نخواهد کرد و شرط مذاکرات برداشتن تمام تحریم‌ها علیه ایران اسلامی است.

امام جمعه آرادان با بیان اینکه ما مذاکره را برای مذاکره نمی‌خواهیم ما مذاکره را برای پیشبرد می‌خواهیم، بیان کرد: آمریکا در پس ضرباتی که در افغانستان، یمن و… خورد به دنبال راه فرار است و لذا می‌خواهد اذعان مردم را به سمت دیگری منحرف کند تا شکست‌های خودشان دیده نشود، ابراز داشت: رئیس جمهور تیم وزارت خارجه توجه دارند که مردم ما به دنبال مذاکره مقتدرانه هستند.

کد خبر 5361099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha