۱۴ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۱۵

مدیر کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری:

مراکز شبانه روزی توانبخشی در چهارمحال و بختیاری کوچک سازی می‌شود

مراکز شبانه روزی توانبخشی در چهارمحال و بختیاری کوچک سازی می‌شود

شهرکرد- مدیر کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری از کوچک سازی مراکز شبانه روزی توانبخشی خبر داد و گفت: این مهم از طریق توسعه خانه‌های حمایتی انجام می‌پذیرد.

نرگس عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از فعالیت سه مرکز ارائه خدمات توانبخشی و مراقبتی شبانه روزی به سالمندان در استان اشاره کرد و ادامه داد: ۱۷۵ نفر از خدمات این مراکز استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۲۶۷ نفر در مراکز شبانه روزی توانبخشی چهارمحال و بختیاری هستند، عنوان کرد: پنج مرکز ارائه خدمات توانبخشی و مراقبتی شبانه روزی به افراد دارای اختلالات هوشی رشدی بالای ۱۴ سال در استان وجود دارد.

مدیر کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: سیاست کوچک سازی مراکز شبانه روزی توانبخشی با توسعه خانه‌های حمایتی توانبخشی در دستور کار بهزیستی استان قرار دارد.

عسگری افزود: با شیوع ویروس کرونا در استان به منظور پیشگیری از سرایت بخشی بیماری به تبعیت از مدارس آموزش و پرورش خدمات حضوری مراکز روزانه آموزشی محدود و از طریق بستر اینترنت انجام پذیرفت.

وی به طراحی و اجرای بسته‌های آموزش و توانبخشی از راه دور مراکز روزانه آموزشی توانبخشی استان اشاره کرد و گفت: این بسته‌ها شامل خدمات ارزیابی، پایش، پیشگیری، مداخله، نظارت و ارائه آموزش و مشاوره توانبخشی به توان‌خواهان و خانواده‌های آن‌ها از طریق برقراری ارتباط دو سویه با کارکنان تخصصی مراکز از راه دور و با بهره‌گیری از بستر اینترنت و مخابرات انجام پذیرفت.

کد خبر 5368100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha