۲۲ آذر ۱۴۰۰، ۹:۵۵

تاریخچه «کش‌موی سیم‌تلفنی»؛

بسیاری از مُدها، صرف عمومیت یافتن کاربردی می‌شوند

بسیاری از مُدها، صرف عمومیت یافتن کاربردی می‌شوند

تاریخچه یکی از محصولات مد شده به ظاهر بی‌اهمیت را در این مطلب می‌خوانیم که الجزیره آن را منتشر کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اگر مسافر واگن‌های متروی تهران شده باشید، حتماً در بساط فروشنده‌ها کش مویی شبیه سیم تلفن را دیده‌اید! موردی که برای ما اهمیت چندانی ندارد و شاید با خارج شدن از مترو کاملاً فراموش شود، سوژه یکی از پست‌های صفحه اینستاگرام خبرگزاری الجزیره شده است، که به تاریخچه این کش مو پرداخته!

مطلب منتشر شده در این خبرگزاری را به اتفاق بخوانیم:

بسیاری از مُدها، صرف عمومیت یافتن کاربردی می‌شوند

آیا کش موی مارپیچ یا سیم تلفنی را امتحان کردید؟

کش موی سیم‌تلفنی ایده ذهن سوفی تریل هست. سوفی ایده کش موی مارپیچ را زمانی ارائه کرد که در دوران تحصیلش خود را برای شرکت در یک مهمانی آماده می‌کرد؛ تریل تعریف می‌کند: «روزی به یک مهمانی دعوت شدم که از مهمانان خواسته شده بود، بدسلیقگی تمام خود را در آن نشان دهیم! برای آماده شدن، لباس زشتی به تن کردم و آرایش اغراق‌آمیزی داشتم. در حال خارج شدن از منزل بودم که یادم افتاد برای آرایش موهایم کاری انجام ندادم. یاد گوشی تلفن قدیمی و سیم‌اش افتادم! از فردای همان روز بود که آن سیم تلفن به یک کش‌مو برای استفاده روزمره‌ام تبدیل شد و تصمیم گرفتم این ایده را برای تولید پیشنهاد بدهم.»

امروزه محصول شرکت او در هزاران مکان در سراسر جهان فروخته می‌شود؛ چیزی که فروش آن در سال ۲۰۱۴ به ۶ میلیون دلار رسید.

مدهایی که فقط در ابتدا ناهنجار هستند

اینکه باید از این محصول به عنوان محصولی برای بدسلیقه‌ها نام برد یا محصولی که صرف مد شدن، عالمگیر شده و در بسیاری از کشورها (حتی بساط دستفروش‌هایشان) استفاده می‌شود، مسئله‌ای است که فقط به این کش مو ختم نمی‌شود و بسیاری از محصولاتی که در ابتدا ناهنجار به نظر می‌رسند و بعد از مدتی که تعداد زیادی از افراد به شکل فراگیر از آن استفاده می‌کنند و به چشم همه عادی و حتی نشانه‌ای از به روز بودن است را هم شامل می‌شود.

کد خبر 5373473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha