۲۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۱۲

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان:

شورای شهر برای انتخاب شهردار زنجان فشار زیادی تحمل کرده است

شورای شهر برای انتخاب شهردار زنجان فشار زیادی تحمل کرده است

زنجان-معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: شورای شهر زنجان به واسطه انتخاب شهردار، فشار زیادی را تحمل کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد سلطانی ظهر یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر زنجان در محل شهرداری زنجان گفت: کیفیت و استمرار خدمات بر شهروندان باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه انتخاب شهردار یک معامله نیست، افزود: معامله یک توافق مقطعی است ولی وقتی کاری به صورت جمعی انجام می‌شود، معامله نیست.

سلطانی ابراز داشت: باید به هم اعتماد کنیم و برای حفظ اعتماد وجود سیستم نظارتی نیاز است و از خودگذشتگی کلیدواژه رسیدن به اعتماد است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه فراخوان روشی شناخته شده در جهان است، گفت: به دلیل مسائلی در ایران همیشه کافی و کارآمد نیست و افرادی که در لیست وجود دارد به اجماع برسند و اگر شورا نسبت به افراد داخل لیست به اجماع نرسد، صادقانه می‌شود این مسئله را با مردم در میان گذاشت.

سلطانی با بیان اینکه با هم‌فکری و همدلی یکدیگر کارها بهتر انجام شده و هیچ‌کس بدون نیاز به مشورت نیست، تصریح کرد: یک زمانی انتخاب شهردار به گونه‌ای دیگر بود. وقتی قبول کردیم راه توسعه و پیشرفت، دموکراسی است.

وی با بیان اینکه ایران در حوزه مردم‌سالاری نوپا است، گفت: برای برخورداری از مزایا باید چالش‌هایی را تحمل کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با اشاره به این مطلب که باید چالش‌ها را به فرصت تبدیل کنیم، افزود: امید است با حضور افراد فرهیخته شورا انتخاب شهردار اصلح به خوبی انجام شود.

سلطانی یاد آور شد: زنجان به عنوان شهری که شایستگی کلان‌شهر را دارد و شهرداری مقتدر، صاحب اختیار، حاکم بر مجموعه خود و دارای تعامل با سایر مجموعه‌ها باشد.

وی افزود: شهردار باید منتخب همه اعضای شورا باشد و شهردار نسبت به سایر مدیران به همه بخش‌ها پاسخ‌گویی بیشتری دارد.

کد خبر 5373727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha