۲۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۱۰

مجموعه داستانی که توسط نشر هنوز منتشر شده است؛

روزمرگی‌های زندگی مدرن در روزگار سورمه‌ای نویسنده کتاب دوم

روزمرگی‌های زندگی مدرن در روزگار سورمه‌ای نویسنده کتاب دوم

مجموعه داستان‌های کوتاه «روزگار سورمه‌ای نویسنده کتاب دوم» نوشته بهار رهادوست، روایتی از روزمرگی‌های زندگی در عصر مدرن است که به تازگی توسط نشر هنوز منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه داستان کوتاه «روزگار سورمه‌ای نویسنده کتاب دوم» نوشته بهار رهادوست با شمارگان هزار نسخه در ۹۶ صفحه و با قیمت ۱۷ هزار تومان توسط نشر هنوز منتشر شده است.

کتاب شامل ۱۰ داستان کوتاه به ترتیب با این عناوین است: «ساده اما سخت»، «روزگار سورمه‌ای نویسنده کتاب دوم»، «ساید افکت»، «از دور»، «جذابیتِ پنهانِ آن…»، «من و مه و میله‌ها»، «نان و جان»، «از عشق…»، «از پرو تا تهران» و «خانه – خیابان».

نویسنده در این داستان‌ها به خوبی توانسته روزمرگی‌های زندگی مدرن را به تصویر بکشد. شخصیت‌های این داستان‌ها در عین گرفتاری در روزمرگی، دغدغه‌های اجتماعی هم دارند و همین مسئله آنها را دوست‌داشتنی کرده است. قلم نویسنده نیز خاص است و روحی زنانه بر داستان‌های سیطره دارد.

در بخشی از داستان «ساید افکت» در این مجموعه می‌خوانیم: «مدتی است من هم مثل خیلی‌ها در این روزگار وانفسا روح و روانم به هم ریخته، طوری که احساس می‌کنم شاید بد نباشد از یک روان‌شناس کمک بگیرم، چون اگر وضع به همین منوال پیش برود و فکر به حال خودم نکنم ممکن است کارم به جاهای باریک بکشد. راستش گاهی دلشوره می‌گیرم و فکر می‌کنم دارم با همه آدم‌ها غریبه می‌شوم. شاید هم اشکال از من نیست و دیگران کارهای‌شان عجیب و غیرقابل فهم است. حالا اگر بروم پیش روان‌شناس و بپرسد دردم چیست چه جوابی می‌دهم و از کجا شروع می‌کنم؟»

بهار رضادوست (متولد ۱۳۲۵) نویسنده و شاعر است. به قلم او پیشتر مجموعه شعرهای «چهار اندوه»، «شش لحظه تا محال»، «شعر بی هوازی»، «سوگ سفید»، «پنج پرده از چهار فصل عشق» و همچنین کتاب داستانی «چرا نویسنده بزرگی نشدم؟ پژوهشی کیفی به روش فرهنگ‌نگاری روایی» منتشر شده است.

کد خبر 5375458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha